Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهروز غَرَوی در کارگاه پیشگیری از حوادث جاده‌ای قزوین افزود: این تصادفات با کشته و هزینه‌های آن، در ده سال گذشته یک میلیون نفر را به قشر فقیر اضافه کرده است.

به گفته غَرَوی، ۳۰ درصد از سوانح ناشی از حواس پرتی و ۲۲ درصد برخورد با عابر پیاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: روزانه ۴۳ نفر در جاده‌های کشور فوت می‌کنند و ۹۱۸ نفر مصدوم می‌شوند.

غروی افزود: برخلاف تصور مردم، جاده‌ها در شب آرام‌تر است.

وی با بیان اینکه دهه حاضر، دهه ایمنی و کاهش حوادث نامگذاری شده است افزود: ما در جمیعت طرفداران ایمنی راه‌ها به دنبال کاهش مصدومان و قربانیان از طریق مسایل فرهنگی هستیم.

غَرَوی گفت:: در سال ۸۴ و ۸۵، بر اثر سوانح رانندگی ۵۵ هزار کشته شدند و این رقم در دهه هشتاد، ۲۵۵ هزار نفر بود که از شهدای جنگ تحمیلی هم بیشتر است.

به گفته مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، ۴ تا ۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های نبود ایمنی و ۳۰ تا ۳۵ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها یا به عبارتی بودجه سلامت، صرف هزینه‌های جاده‌ای می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد سوانح رانندگی، تصادفات بین شهری است و در سال‌های اخیر از حوادث شهری کاسته و به حوادث بین شهری افزوده شده است.

مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اضافه کرد:در تصادفات برون شهری بیشترین تصادفات به ترتیب در جاده‌ها و بزر‌گراههاست.

غروی افزود: حدود ۴۰ درصد از کشته‌های سوانح رانندگی جوانان ۳۰ و کمتر از ۳۰ است.

به گفته مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، قزوین، یکی از استان‌های کم تصادف و موفق در زمینه کاهش حوادث جاده‌ای است.

انتهای پیام/

کارگاه پیشگیری از حوادث جاده‌ای قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این اقدام که در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات انجام شده، گامی مهم در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی و نقوش ترافیکی در جاده‌ها، افزود: این امر نقش مهمی در کاهش حوادث، تسهیل سفر‌های برون‌شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، هشداری و بصری به رانندگان دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقای ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی نزدیک به ۴۹/۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد نصب تابلو و علائم ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۹ برج نوری و ۱۱۸ عدد ایمن سازی سر گاردریل پل و دماغه طی سال گذشته در سطح راه‌های استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی