Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه علت برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا را تحولی در این وزارتخانه برای آغاز مذاکرات هسته ای با کره شمالی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، یک مقام بلند پایه کاخ سفید آمریکا که خواست نامش ذکر نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: دونالد ترامپ می‌خواست قبل از مذاکره تاریخی با کره شمالی یک تیم جدید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا می خواست برای آغاز مذاکرات یک تیم جدید و کارآمد داشته باشد.

اختلاف نظر میان ترامپ و تیلرسون تاکنون بارها مطرح شده است. عنوان می‌شود که ترامپ از چهار روز قبل خواهان استعفای تیلرسون شده اما نخواسته است که این مطلب را قبل از بازگشت وزیر خارجه‌اش از آفریقا اعلام کند. دونالد ترامپ در مورد ایران و بخصوص برجام با رکس تیلرسون اختلاف داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری گفت که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه برکنار شده و جای خود را به مایک پومپئو داده که تاکنون ریاست سازمان سیا را به عهده داشته است.

به دنبال تغییرات در دولت ترامپ و سپرده شدن وزارت امور خارجه به مایک پومپئو، خانم جینا هاسپل معاون سازمان سیا به ریاست این سازمان منصوب شد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: مایک پومپئو مدیر سیا وزیر امور خارجه جدید ما خواهد بود. وی فردی توانا است و بدون شک کارهای فوق‌العاده خواهد کرد.

ترامپ که عازم کالیفرنیا بود در مقابل کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما با تیلرسون اختلاف‌هایی داشتیم. به توافق اتمی با ایران نگاه کنید: از نظر من وحشتناک است، ولی از نظر او توافق خوبی بود.از رکس تیلرسون به خاطر همکاری‌اش متشکرم.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود