Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، مراکز درمانی در ایام تعطیلات برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میلانی در نشست خبری که بعد از ظهر سه‌شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز معاونت غذا و دارو برخی اقدامات را از قبل شروع کرده و در حال پی گیری و انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات معاونت غذا و دارو تا ۱۸ فروردین‌ماه سال ۹۷ بیان کرد: هماهنگی‌هایی با شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته که نگرانی در زمینه تأمین داور و تجهیزات پزشکی مصرفی مورد نیاز مراکز درمانی در سطح استان قم نداشته باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ادامه داد: داروخانه‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌های روزانه‌ای که بر اساس ضرورت نیاز بود به صورت کشیک فعالیت داشته باشند مشخص شد و کتابچه‌ای در این راستا تهیه شده که بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

وی مطرح کرد: توصیه‌های معاونت غذایی و دارویی و اطلاعات کلی در مورد مراکز درمانی و داروخانه‌های فعال شبانه‌روزی و روزانه که در ایام تعطیلات خدمات رسانی می‌کنند در قالب کتابچه ذکر شده جمع‌آوری و به مردم ارائه می‌شود.

میلانی با بیان اینکه بخشی از نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی بر عهده معاونت غذا و دارو است، گفت: قسمت‌های مختلف واحدهای پخش کننده عرضه کننده مواد غذایی آرایشی، بهداشتی و عرضه کننده ملزومات پزشکی مرتب در این ایام مورد نظارت قرار می‌گیرند و در صورت تخلف به صورت جدی با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: مردم می‌توانند شکایات و ابهامات خود را به صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۲۵-۳۶۱۶۲۶۴۴ و ۳۶۱۶۲۶۳۵ اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی واحدها در ایام تعطیلات مشغول ارائه خدمات مستقیم هستند، گفت: بخش آزمایشگاهی برای انجام آزمایش‌های کنترل کیفی غذا و دارو به صورت شبانه‌روزی در تعطیلات انجام وظیفه می‌کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد