Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گردوغبار سبب شد که دید افقی در نصرت‌آباد به ۱۰۰۰ متر برسد و بخش قابل توجهی از استان را درگیر کند. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به وقوع گردوغبار در زاهدان اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در شهر زاهدان 1200 متر و در زهک به 2000 متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: منشأ گردوغبار همین تندبادهایی است که امروز در مسیر زاهدان- زابل و اطراف زاهدان رخ داد و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در شهرهای استان شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر زاهدان در زابل نیز گردوخاک موجب کاهش کیفیت هوا شده و دید افقی را به 4000 متر رسانده است، این گردوغبار تا نواحی مرکزی و خاش ادامه داشته و نواحی جنوبی استان شرایط عادی است.

ملاشاهی در بخش دیگری با تأکید بر ناسالم بودن کیفیت هوای زاهدان، گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان بیش‌ازحد بحران است.

15 میلی‌متر باران در چابهار بارید

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و افزود: بارش‌ها از عصر امروز در برخی نقاط جنوب استان شروع شد که در شهر راسک 8.2 میلی‌متر باران داشته‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر راسک، در روستای "شارک" از توابع چابهار نیز 15 میلی‌متر بارندگی داشتیم. از شهرها و توابع شهرستان‌های نیکشهر و فنوج نیز باران گزارش شده است.

ملاشاهی در بخش دیگری گفت: تا فردا وزش باد و گردوخاک در مناطق شمال استان ادامه دارد البته شدت وزش باد در شمال استان به نسبت شدید ارزیابی شده که منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید در این مناطق می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای شمالی سبب می‌شود تا روز پنجشنبه دمای هوا 5 تا 7 درجه به‌ویژه در مناطق شمال استان کاهش یابد که این شرایط موقتی است و مجدد در روزهای پیش رو هوا گرم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد.

وی  در بازدید از مراحل راه اندازی آب شیرین کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکار‌های تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکار‌های متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان