Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مؤسسه حقوق بشری «یورومد»  در بیانیه‌ای نوشت: طی سال‌های اخیر حملات پراکنده علیه مسلمانان به جرم‌های سازمان‌یافته تبدیل شده و گروه‌های عوام‌فریب موجب ترویج‌ نفرت علیه مسلمانان شده‌اند؛ آن‌ها به مردم وعده پاداش در برابر جرم‌هایی را می‌دهند که علیه اقلیت‌های مسلمان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این موسسه هشدار داد که اگر دولت‌های اروپایی فوراً موضعی قاطع و یکپارچه در رابطه با این خشونت‌ها اتخاذ نکنند، نتایج فاجعه‌آمیزی به بار خواهد آمد و صلح و آرامش اجتماعی در سراسر قاره اروپا به خطر خواهد افتاد.
 
موسسه یورومد از اتحادیه اروپا خواست که موضع یکپارچه و پایداری در خصوص این حملات و رفتارهای خشونت‌آمیز اتخاذ کند و تلاش بیشتری برای اطمینان از احترام و حمایت از حقوق و باورهای مذهبی مهاجران و گروه های اقلیت صورت دهد و همچنین خواستار پاسخگویی مسئولان درباره این حملات و خشونت‌ها شد.
 
این بیانیه در پی گزارش‌هایی مبنی بر ارسال نامه‌های ترویج کننده نفرت با عنوان «روز مجازات مسلمانان» در انگلستان که موجب تشدید اسلام‌هراسی و بروز رفتارهای خشونت‌آمیز علیه مسلمانان می‌شود، منتشر شد.
 
موسسه یورومد نسبت به تشدید وقوع جنایات ناشی از نفرت هشدار داد و تأکید کرد که چنین نامه‌هایی فقط باعث آزار بیشتر مسلمانانی می‌شود که در این کشورها و سایر نقاط ساکن هستند.
 
این نامه‌ها که در مساجد، مؤسسات و مکان‌های عمومی پخش و نیز به طور تصادفی به صدها نفر از مردم ایمیل می‌شود، خواستار حمله به مسلمانان شده و روز ۳ آوریل (۱۴ فروردین) را روز موعود برای انجام این حملات اعلام می‌کند.
 
طبق گزارشات، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال‌های اخیر در انگلستان و سایر نقاط اروپا افزایش یافته است. در شهر لندن در سال ۲۰۱۷ تعداد جرائم افزایش قابل توجهی داشته است (۴۰ درصد) و وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که شمار حملات به مسلمانان و مساجد در همان سال به ۹۵۰ مورد افزایش یافته است.
 
وضعیت مسلمانان در اروپا با اینکه تنها حدود ۵ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهند در حالت هشدار قرار دارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند

به گزارش جمارا به نقل از آناتولی، عضو هیئت علمی دانشگاه کریا در هند اظهار داشت که فیلم‌های تبلیغاتی مورد حمایت دولت هند در سال‌های اخیر باعث افزایش احساسات ضد مسلمانان در این کشور شده است.

سیاندب چوهدری، عضو هیئت علمی در دانشگاه کریا هند در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: «دولت هند از سینمای بالیوود برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند. فیلم‌های تبلیغاتی مورد حمایت دولت هند مسلمانان را هدف قرار می‌دهد. این فیلم‌ها بخشی از سیستمی است که هدف آن ایجاد ترس علیه مسلمانان است».

وی ادامه داد:« به این ترتیب مسلمانان را شیطانی جلوه می‌دهند و آنها را در دستور کار سیاسی خود قرار می‌دهند و می خواهند از این «دشمن خطرناک» بهره ببرند».

چوهدری با یادآوری تاریخچه صنعت فیلم هند گفت: پیش از این، فیلم‌ها انسان‌گرا بودند، وضعیت در دهه گذشته با دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه دولت فعلی هند آشکارا از هندوئیسم حمایت می‌کند، گفت: «دولت تحت رهبری مودی به وضوح هندو اکثریت است و آن را پنهان نمی کند. هند دومین جمعیت مسلمان جهان پس از اندونزی است، اما دشمن اصلی دولت تعداد زیادی از مسلمانان هند است».

چوهدری با اشاره به اینکه فیلم‌های تبلیغاتی مورد حمایت دولت هند بخشی از سیستمی است که هدف آن ایجاد ترس علیه مسلمانان است، گفت: نه تنها فیلم‌ها، بلکه تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی نیز برای اهداف تبلیغاتی در این کشور استفاده می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خمر در جامعه
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک