Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه هیل، جان مک کین سناتور ارشد آمریکایی ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ برای سپردن سکان سازمان سیا به جینا هاسپل گفت که وی در یکی از تاریکترین فصول تاریخ آمریکا مشارکت داشته است.

درحالیکه مک کین مایک پمپئو را گزینه مناسبی برای وزارت خارجه توصیف می‌کند اما می‌گوید که خانم هاسپل باید درباره مواضعش در زمینه شکنجه توضیح بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مک کین افزود: شکنجه زندانیها در بازداشتگاههای آمریکا طی دهه اخیر یکی از تاریک ترین فصول تاریخ آمریکا بوده است. خانم هاسپل باید درباره ماهیت و گستره مشارکتش در جلساتی که در کنگره حاضر می‌شود توضیحات مفصل ارائه بدهد. 

گزارش رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که گزینه ترامپ برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، رمانی ریاست یک زندان غیرمعروف در تایلند را به عهده داشته؛ گفته می‌شود این زندان، در واقع به عنوان آزمابشگاهی برای تحقیق درباره فنون شکنجه مورد استفاده قرار گرفته است. 

مردی به نام «ابو زبیده» که اصالتاً شهروند عربستان است و به دلیل همکاری با القاعده بازداشت شده در این زندان 83 بار با روش غرق مصنوعی و حبس در محوطه‌های چوبی کوچک و روش‌های دیگر مورد شکنجه قرار گرفته است. 

سناتور «ران وایدن»، از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس سنا در گفت‌وگو با روزنامه دیلی‌بیست گفته است: «اگر خانم هاسپل بخواهد در سطوح بالای دستگاه اطلاعاتی آمریکا خدمت کند، دولت دیگر قادر به مخفی کردن حقایق آزاردهنده نخواهد بود.»

«هاسپل»، قبل از این که به عنوان معاون رئیس سیا انجام وظیفه می‌کرد برای تصدی سمتش نیازی به تأیید مجلس سنا نداشت، اما این بار بایستی مقابل این مجلس قرار بگیرد و درباره نقشش در تاریک‌ترین نقاط سیا توضیح دهد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «مصطفی سعیدی سیرائی» بود.

مصطفی سعیدی سیرائی، متولد ۱۳۵۸ در روستای سیرا در استان البرز، فرزند شهید و دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. او پیش‌تر به عنوان شهردار فردیس و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج انتخاب شده بود.

او مسوولیت‌های مختلفی را در شهرداری کرج تجربه کرده است. از این سمت‌ها می‌توان به ریاست اداره رفاه کارکنان و اماکن عمومی، مدیرعاملی و عضویت در هیأت مدیره شرکت تعاونی اعتبار کارکنان، بازرسی سازمان بازیافت، ریاست اداره حفاظت فیزیکی و ریاست حراست منطقه ۸، معاونت فنی و عمرانی و سازمان اتوبوس رانی شهرداری کرج اشاره کرد.

کد خبر 6089645

دیگر خبرها

  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد