Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@08:22:25 GMT

نظر «میشل عون» درباره پرونده جنجالی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۸۸۹۴

نظر «میشل عون» درباره پرونده جنجالی

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد، پس از انتخابات پارلمانی این کشور (۱۶ اردیبهشت ۹۷) مقامات این کشور درباره راهبرد دفاعی لبنان از جمله سلاح حزب‌الله به بحث خواهند نشست.

خبرگزاری فارس: علیرغم اختلاف‌هایی که گاهی اوقات در مواضع سیاسی دیده می‌شود اختلافی در اهمیت نقشی که ارتش و موسسات امنیتی دیگر دارند، وجود ندارد؛ تصمیماتی که در کنفرانس رم ۲ گرفته خواهد شد در تقویت توانایی‌های موسسات امنیتی مفید است خصوصا اینکه ارتشی که لبنان خواستار تجهیز آن به بهترین سلاح‌هاست می‌تواند نقش خود را در چارچوب راهبرد ملی دفاعی انجام دهد؛ این راهبرد پس از انتخابات پالمانی پیش رو، میان مقامات لبنانی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان نیز درباره کنفرانس رم ۲ به «النهار» گفت: پس از ۵ سال، از اکنون لبنان باید راهبرد دفاعی خود را اتخاذ کند و سلاح را تحت کنترل دولت قرار دهد تا به صورت انحصاری درباره جنگ و صلح تصمیم بگیرد.

کنفرانس رم ۲ که خواستار جمع آوری کمک برای ارتش لبنان است، با نظارت آمریکا برای حمایت از نهاد‌های نظامی و امنیتی لبنان برگزار می‌شود.

«کنفرانس پاریس» نیز که در نیمه اول فروردین‌ماه سال آینده (۱۳۹۷) برگزار خواهد شد پشتیباتی از اقتصاد ضعیف لبنان را دنبال می‌کند.

کنفرانس «رم ۱» ۴ سال پیش (۲۰۱۴) با حضور ۴۳ نماینده از کشور‌های مختلف برگزار شد که بیانه پایانی آن خواستار حمایت از ارتش لبنان برای حفظ امنیت و ثبات این کشور شده بود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003KSC

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خمیس آبادی در نشست کمیته فنی شتر کشور در بافق گفت: اولین کنفرانس بین المللی شتر در آبان ماه ۱۴۰۳ که سال جهانی شتر است، در ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور، وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور برگزار خواهد شد. 

وی افزود: نشست هماهنگی برگزاری این کنفرانس، به میزبانی فرمانداری بافق برگزار و برای تدوین برنامه‌های آن برنامه ریزی شد چراکه این کنفرانس نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان بافق خواهد شد. 

خمیس آبادی بیان کرد: استان یزد از نظر تعداد نفرات شتر، سومین استان کشور ولی از نظرتحقیقات و مطالعات فناورانه و کاربردی انجام شده، جایگاه استان یزد در کشور برتر است.

وی ادامه داد: در سند یزد نوین که برنامه دولت سیزدهم در استان یزد است، قرار است تعداد نفرات شتر از حدود ۱۵ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر در بازه زمانی پنج ساله و براساس پهنه‌های موجود در استان، افزایش پیدا کند و فعالیت‌های جمعی و نیاز‌های فناورانه آن به نتیجه برسد.

رئیس مؤسسه تحقیقات دام کشور گفت: در راستای توسعه تحقیقات شتر یکی از محورها، موضوع سامانه بهره وری شتر است که طرح تحقیقاتی آن در چندسال اخیر انجام شد و خروجی این طرح، نرم افزار ساربانیار است که توانسته ایم با این نرم افزار تمامی شتر‌ها و شترداران، را ردیابی کنیم. 

وی، افزود: این نرم افزار باعث می‌شود که شتر‌ها رصد شوند و درصورت خطر و خارج از حوزه چرای خود، نرم افزار اخطار می‌دهد و علاوه بر این، وضعیت تولیدمثلی شتر، تغذیه، وزن شتر و... از طریق این نرم افزار مشخص می‌شود و می‌توان مدیریت تغذیه و بهداشت و... شتر را توسعه داد.

خمیس آبادی بیان داشت: سالیانه در استان یزد حدود ۸۰۰ تن گوشت شتر تولید می‌شود که قرار است طبق سند یزد نوین، این میزان ۲ برابر شود. 

وی گفت: شهرستان بافق دارای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شتر است که حدود ۵۰۰ نفر بهره بردار در این حوزه فعالیت دارند.

رئیس مؤسسه تحقیقات دام کشور بیان کرد: پهنه ۵۰ هکتاری برای بحث تخصصی و صنعتی کردن پرورش شتر در نظر گرفته شده است که برای واگذاری در حال اقدام است.

دیگر خبرها

  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد