Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-28@13:27:02 GMT

چگونه با خودروی شخصی به باکو برویم؟؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۸۹۱۵

زمانی تا آغاز سال جدید و تعطیلات عید نمانده، تا چشم به هم بزنید، همه دور سفره ی هفت سین نشسته ایم و در حالی که دعای تحویل سال را زمزمه می کنیم، شنیدن صدای توپ سال جدید را انتظار می کشیم. شاید فرصت برنامه ریزی یک سفر خارجی کم باشد. اما هیچ وقت دیر نیست. شما دوست دارید به کجا سفر کنید؟ سواحل آرام و گرم؟ جنگل های سرسبز و دلنواز؟ زیباترین مکان های تاریخی؟ اماکن مقدس و زیارتگاه ها؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در مجله گردشگری همگردی پیشنهاد می کنیم، نوروز امسال را با سفر به باکو با ماشین شخصی تجربه کنید. باکو از شهرهای پرزرق و برق در ایام نوروز می باشد که می تواند هر ذائقه و سلیقه ای را راضی کند. بیایید آغاز بهار را با سفر به زیباترین پایتخت در همسایگی ایران آغاز کنیم. باکوی رنگارنگ در ایام عید با جشن ها، مراسم های فرهنگی مختلف و جشنواره های شاد از مسافران پذیرایی می کند، فرصت خوبی است که هم دلی به جاده بزنید، هم کمی گشت و گذار و تفریح کنید. باکو بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان و از پرزرق و برق ترین شهرها در کنار دریاچه کاسپین و منطقه قفقاز است. مردم این شهر چهره سنتی شهرشان را با دنیای مدرن مخلوط کردند و ترکیب خارق العاده ای به وجود آوردند. معماری های حیرت انگیز، تاثیر زیادی بر روی این شهر داشته و اگر به جادو اعتقاد داشتیم این شهر را افسانه ای می خواندیم. سفر زمینی به باکو از هیجان انگیزترین هاست و سفر به باکو با قطار یا خورو شخصی از بهترین پیشنهادهاست. در این مطلب راهنمای سفر زمینی به باکو را برای شما شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

راهنمای سفر زمینی به باکو

برای سفر به سرزمین شاد و دلنواز باکو، 4 مسیر هوایی، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی وجود دارد. فقط کافی است عزمتان را جزم کنید و کوله بار سفرتان را ببندید، اما فراموش نکنید قبل از سفر باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. یعنی علاوه بر داشتن پاسپورت برای ورود به این کشور ویزا هم الزامیست. برای گرفتن ویزا هم باید به سفارت آذربایجان در تهران یا تبریز مراجعه کنید، یا از طریق آژانس های هواپیمایی اقدام کنید. سفر به باکو با ماشین شخصی و از راه زمینی تنها از شهر بیله سوار و آستارا امکان پذیرست، از مرز آستارا تا شهر باکو حدود 300 کیلومتر و از مرز بیله سوار تا باکو حدود 200 کیلومتر می باشد. سعی کنید برای خروج از ساعت 9 تا 17 در مرز باشید. اگر قصد سفر با ماشین شخصی دارید، گواهینامه بین المللی یک ساله، پلاک بین المللی، کارت مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، برگه ی عوارض خروج از کشور به صورت زمینی، کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور و بیمه 10 روزه ماشین از موارد ضروری است که حتما قبل از سفر باید تهیه کنید. پول رایج در این شهر منات و زبان رسمی آذری می باشد. پیشنهاد می شود برای گشت و گذارهای شهری از تاکسی های بنفش استفاده کنید، چون کرایه های پایین تری دارند.

اقامت در باکو

در سفر زمینی به باکو خیالتان از بابت هتل و اقامت راحت باشد، چرا که در این شهر با هر بودجه و سلیقه ای که دارید می توانید بهترین اقامت را داشته باشید. اما هاستل و اجاره خانه هم برای سفری کم هزینه بهترین پیشنهاد است. در اینجا به معرفی برترین هتل های باکو می پردازیم...
1) هتل ای اف آکوا پارک باکو AF Hotel Aqua Park Baku
2) هتل اکسل سیور Excelsior Hotel
3) هتل خزر گلدن بیچ Khazar Golden Beach Hotel
4) گراند هتل اروپا Grand Hotel Europe
5) هتل کنسول Consul Hotel
6) قفقاز پوینت هتل Qafqaz Point Hotel
7) کروان هتل Crown Hotel
8) ارشاد Irshad Hotel
9) هتل فرمنت برج های شعله Fairmont Baku
10) هتل فورسیزن باکو Four Seasons Hotel Baku

جاذبه های دیدنی باکو

پایتخت جمهوری آذربایجان از زیباترین شهرهای جهان که دیدنی های شگفت انگیزی را درون خود جای داده. از معماری های منحصر به فرد گرفته تا مجموعه های تفریحی هیجان انگیز. باکو از شهرهای شاد و دل انگیز دنیاست که از هر گوشه و کناری صدای موسیقی به گوش می رسد. سفر به این شهر از هیجان انگیزترین هاست. در اینجا به معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری باکو می پردازیم...
1) شهر قدیم باکو یا ایچری شهیر
2) میدان فانتین یا میدان فواره ها
3) بلوار باکو
4) برج تلویزیونی باکو
5) برجهای شعله باکو
6) مرکز فرهنگی حیدر علی اف
7) قصر شیروان شاه
8) آتشکده قدیمی باکو
9) موزه فرش آذربایجان
10) موزه ملی تاریخ آذربایجان
11) مرکز تفریحی مگا فان باکو
12) پارک آبی دالغا بیچ باکو
13) مجموعه گلف باکو
14) قلعه دختر باکو (قیز قلعسی) یا برج مایدن
15) تارگوویی باکو

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟

اغلب افراد با مشاهده سیب زمینی‌های جوانه زده برای استفاده از آن‌ها دچار تردید می‌شوند، در برخی مواقع نباید سیب زمینی جوانه زده را مصرف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بیشتر ما شنیده‌ایم که نباید سیب زمینی‌های سبز شده و جوانه زده را بخوریم اما چرا؟

دیدن اینکه سیب زمینی‌ها جوانه زده‌اند کمی ناخوشایند بنظر می‌رسد که ممکن است شما را در استفاده از آن بر سر دوراهی قرار دهد اما گاهی نیز ممکن است این سیب زمینی‌ها را مصرف کرده باشید.

ایمنی مواد غذایی

مصرف سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن و تا قبل از اینکه چروکیده شوند مشکلی نخواهد داشت. بسیاری از مواد مغذی در یک سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن نیز باقی می‌مانند، تنها کافی است که آن‌ها را قبل از استفاده از روی سیب زمینی جدا کرده و سپس مصرف کنید. هنگامی که یک سیب زمینی جوانه می‌زند نشاسته موجود درآن به قند تبدیل خواهد شد، در ابتدای این فرآیند نقاط نرمی را اطراف پوسته سیب زمینی مشاهده خواهید کرد که بهتر است قبل از استفاده جدا شوند.

سیب زمینی جوانه زده

چه زمان از مصرف سیب زمینی جوانه زده خودداری کنیم؟

با پیشرفت روند جوانه زدن، سیب زمینی چروکیده و کوچک می‌شود زیرا نشاسته موجود در آن به قند تبدیل شده و فرصت رشد بیشتر جوانه‌ها فراهم شده است. اگر سیب زمینی را در این شرایط مشاهده کردید از مصرف آن خودداری کنید زیرا طعم خوبی نخواهد داشت. از این قسمت‌های سبز می‌توان برای کاشت و رشد یک سیب زمینی جدید پرورش داد.

سموم موجود در سیب زمینی:

نور و گرما ماده‌ای به نام سولانین تولید می‌کنند که سبب رشد جوانه برروی پوسته سیب زمینی می‌شوند و هر دو این سموم برای انسان سمی بوده و منجر به سردرد، استفراغ و سایر علائم گوارشی خواهد شد.

سولانین به همراه کلروفیل در پوسته سیب زمینی جمع شده در نتیجه سبز رنگ خواهد شد، پس قبل استفاده، این پوسته سبز را از بین ببرید اما همچنان مزه تلخ آن باقی خواهد ماند.

چگونه از جوانه زدن سیب زمینی پیشگیری کنیم؟

برای نگهداری طولانی مدت سیب زمینی بهتر است آن را در جای خشک، خنک، دور از نور مستقیم خورشید و به دور از پیاز نگهداری کرد زیرا پیاز رشد جوانه زدن را در سیب زمینی تسریع خواهد کرد.

پرورش دهندگان سیب زمینی معمولا برای جلوگیری از جوانه زدن آن‌ها، روش‌های مختلفی را برای کاشت اعمال می‌کنند. پس اگر شخصا سیب زمینی را پرورش می‌دهید و یا بصورت عمده آن را خریداری کرده‌اید برای ماندگاری بیشتر آن‌ها لازم است چند نکته و ترفند را بیاموزید:

نوع سیب زمینی خریداری و کاشت شده را بدانید زیرا دانستن نوع آن به شما در نگهداری طولانی مدت کمک خواهد کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، سیب زمینی خشک و یا دیر برداشت شده سالم‌تر باقی می‌ماند. اگر سیب زمینی را در منزل برداشت کرده‌اید بهتر است قبل از استفاده آن را خارج از محیط خانه قرار دهید تا از تازه بودن در آیند و خشک شوند.

همیشه سیب زمینی‌های سالم را خریداری کنید زیرا سیب زمینی‌های آسیب دیده کیفیت خوبی برای نگهداری طولانی مدت نخواهند داشت و به زودی جوانه می‌زنند.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان