Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار راس آهو و یک راس بز کوهی توسط شکارچیان خاطی شکار شدند.

سعید حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان خاطی چهار راس آهو را در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه و یک راس بز کوهی را که 2 قلو آبستن بود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، شکار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هنوز شکارچیان بز کوهی مادر دستگیر نشده اند و تلاش برای دستگیری آنان ادامه داد افزود: یک قلاده 'پلنگ' در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، 2 قلاده گرگ در منطقه حفاظت شده شهرستان طارم و مناطق آزاد شهرستان سلطانیه، 14سر خرگوش در مناطق مختلف این استان از سوی شکارچیان متخلف شکار شدند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 2 هزار و 40 راس کل و بز، آهو و قوچ و میش ارمنی در طبیعت زنجان زیست می کند و زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان و قوچ و میش ارمنی نیز در منطقه حفاظت شده انگوران است.
دشت سهرین منطقه حفاظت شده سرخ آباد زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود با دامنه ارتفاعی 500 تا دو هزار و 900 متر و میزان بارندگی سالانه 500 میلیمتر و دمای متوسط 11 درجه سانتیگراد این منطقه را دارای اقلیم های نیمه خشک مدیترانه ای معتدل کرده است.
پوشش گیاهی منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون، گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه های گیاهی منطقه هستند.
آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله از جمله جانورانی هستند که در این منطقه زیست می کنند.
منطقه فیله خاصه نیز به وسعت 110 هزار و 532 هکتار از سال 86 جزو مناطق شکار ممنوع زنجان اعلام شد و گونه های درختی همانند درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی همچون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان و گیاهان بالشتکی و همچنین آهوی ایرانی، گراز، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد.
منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت 122هزار و 618هکتار از سال 1375تحت حفاظت قرار گرفته است.
6084/6085

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید تونی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کرج مستقر در محور کرج - چالوس با همکاری مأموران منابع طبیعی نسبت به خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده روستاهای شهرستانک و سرخدره اقدام کردند و اراضی به بیت المال اعاده وضع شد.

کد خبر 6092128

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست