Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@11:37:14 GMT

فوايد خنده و گريه

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۰۰۰۹

فوايد خنده و گريه

خبرگزاري آريا -

گريه عملي طبيعي، سالم و شفا بخش است‎
‌گريه عملي طبيعي، سالم و شفا بخش است و خنده زندگي را براي شما رضايت بخش مي‌کند.
فوايد گريه را مي‌دانيد يا اينکه شما هم فکر مي‌کنيد گريه براي سلامتي مضر است؟ درست است که غم و اندوه عامل بيماري و پيري است اما فراموش نشود که گريه در حد معمول با دفع سموم بدن موجب سلامت بدن و پوست مي‌شود؛ تحقيقات نشان داده است که گريه هم مي‌تواند براي سلامت خوب باشد، اگر چه تعداد فوايد گريه کردن نسبت به فوايد خنديدن کم‌تر است اما قطعا همان تعداد هم نبايد ناديده گرفته شود، اگر جلوي اشک‌هاي خود را بگيريد اين امر منجر به آسيب رساندن به خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمل گريه کردن اجازه مي‌دهد تا احساسات و تنش‌ها سرکوب شوند که اين امر به از بين بردن استرس، افسردگي و به بهتر کردن خلق و خو کمک مي‌کند. گريه عملي طبيعي، سالم و شفا‌بخش است.
پورشريعه روانشناس باليني در گفت و گويي در مورد اثرات خنده و گريه بر روي جسم اظهار کرد: خنده و گريه يک واکنش فيزيولوژيک و هيجاني نسبت به عوامل و محرک‌هاي محيطي است.
وي در مورد فوايد گريه کردن و اشک ريختن خاطرنشان کرد: گريه کردن البته به اندازه بدن را به آرامش مي‌رساند اما اين فوايد تنها به رسيدن به آرامش ختم نمي شود و فوايد بسيار ديگري دارد.
پورشريعه يادآورشد: گريه علاوه بر اينکه ذهن و احساس افراد را پاک مي‌کند، قادر به پاکسازي سموم نيز است.
اين روانشناس باليني تصريح کرد: اشک‌هايي که توسط استرس توليد مي‌شوند، به بدن کمک مي‌کنند تا از مواد شيميايي افزايش دهنده کورتيزول خلاص شوند.
وي افزود: گريه مانند ادرار و تعريق باعث حذف مواد سمي و محصولات زائد بدن مي‌شود.
‌گريه بهتر از هر داروي ضد افسردگي عمل مي‌کند
اين روانشناس باليني گفت: تاثير مثبت گريه کردن براي سلامت چشم مشهود است‌، گريه کردن براي چشم اشک‌هايي که توسط غدد اشکي توليد مي‌شوند، باعث باز شدن ديد مي‌‌گردند.
پورشريعه تصريح کرد: اشک قادر است بهتر از هر گونه داروي ضد افسردگي خلق و خو را بهبود بخشد؛ طبق مطالعات به عمل آمده گريه کردن باعث تسکين روح و خلق افراد مي‌شود.
وي افزود: اشک‌هاي احساسي به عنوان دريچه اطمينان براي قلب عمل مي کنند؛ همچنين گريه در کاهش و جلوگيري از بيماري‌هاي مرتبط با استرس موثر است.
اين روانشناس باليني تصريح کرد: هنگامي که گريه سرکوب مي‌شود، هيجانات رها نمي‌شوند و خصايص شخصيتي مخرب همچون پرخاشگري بروز مي‌کنند.
‌امتناع از گريه کار درستي نيست
پورشريعه ‌گفت: به باور دانشمندان سرکوب و امتناع از گريه کار معقولي نيست؛ اما برخي افراد که پس از مورد انتقاد قرار گرفتن، مشاجره با دوستان، مواجهه با ناکامي‌هاي کوچک فورا شروع به گريستن مي‌کنند، بايد به روانشناس مراجعه کنند.
وي افزود: چرا که معمولا علت اصلي اين نوع گريه‌ها اعتماد به نفس پايين و يا مشکلات رواني مزمن در فرد بوده و بايستي فرد تحت درمان قرار گيرد.
‌زنان چهار تا پنج برابر مردان گريه مي‌کنند
اين روانشناس باليني يادآور شد: گريه يک ابزار برقراري ارتباط است‌، يک زبان جهاني براي درخواست کمک و حمايت اجتماعي بوده و به آزاد‌سازي آندورفين‌ها و جريان خون کمک مي‌کند.
وي در مورد تفاوت گريه در مردان و زنان خاطر‌نشان کرد: زنان چهار تا پنج برابر بيشتر از مردان گريه مي‌کنند.

خنده زندگي را براي شما رضايت بخش مي‌کند‎
‌خنده باعث آرامش ذهني مي‌شود
اين روانشناس در مورد اثر خنده بر جسم نيز خاطرنشان کرد: بيماري‌هاي زيادي مانند "فشار خون"، "نارسايي هاي قلبي"، "بي خوابي و افسردگي" حاصل فشارهاي بيش از اندازه‌اي هستند که هر کدام از ما روزانه با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنيم.
وي افزود: اضطراب و استرس محيط کار و فعاليت ممکن است به وضعيت بدتر مانند اعتياد به مواد مخدر يا تفريحات غير‌سازنده منجر شود.
پورشريعه يادآورشد: از اين رو، تمرين خنده به فواصل زماني در روز باعث مي‌شود اکسيژن بيشتري به مغز برسد و با آزادشدن هورمون‌هاي انرژي زا در بدن، فرد احساس آرامش بيشتري کند.
وي خاطرنشان کرد: خنده درماني سيستم ايمني بدن را افزايش داده باعث مي‌شود کمتر دچار سرماخوردگي و عطسه شويد همين طور بروز عفونت‌هاي حلق و ريه را تا حد قابل ملاحظه‌اي کاهش مي‌دهد.
پورشريعه گفت: خنده استقامت بدن را در ابتلا به بيماري‌هايي همچون آسم، برونشيت، سردردهاي عصبي و ميگرن‌ و نيز دردهاي ناشي از آرتروز، ديسک کمر و ستون فقرات افزايش مي‌دهد.
وي افزود: خنده درماني درحقيقت نوعي تمرکز فکري محسوب مي‌شود که افکارانسان را از دنياي فيزيکي جدا مي‌کند تا جايي که ذهن به هيچ چيز ديگري نمي‌انديشد.
پورشريعه گفت: ‌طي فرآيند خنده درماني به افراد آموزش داده مي‌شود که صرف نظر از مشکلات و گرفتاري‌هايي که براي هر فردي در زندگي ممکن است پيش بيايد، خنديدن و خوشحالي بخش جدايي ناپذيري از زندگي فردي انسان‌ها محسوب مي‌شود.
اين روانشناس باليني تصريح کرد: وقتي ذهن و فکر شما در آرامش کامل باشد قطعاَ راحت تر و آسان تر مي‌توانيد تصميم بگيريد و با آرامش خاطر مشکلات خود را حل کنيد‌.
وي گفت: براي اين که بتوانيد خنديدن را تمرين کنيد، بايد با افرادي معاشرت کنيد که هميشه شاد و خوشحال هستند.
اين روانشناسي باليني گفت: اگر مي‌خواهيد از زندگي خود راضي باشيد،‌ بايد رابطه‌ها را شاداب و با نشاط نگه داريد.
‌خنديدن قانون خاصي ندارد
پورشريعه يادآور شد: خنده از طريق قانون‌هاي سخت از پيش تعيين شده به وجود نمي‌آيد، بلکه در حين مکالمه و برقراري ارتباط است که افراد شروع به خنديدن مي‌کنند.
پورشريعه گفت: تحقيقات نشان مي‌دهد تماشاي يک فيلم کمدي جريان خون را به قلب افزايش مي‌دهد، درحالي که ديدن يک فيلم غم‌انگيز موجب کاهش جريان خون به قلب مي‌شود.
منبع: ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ببینید | گریه شدید سردار رادان در اجتماع مردم قم
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • فواید و مضرات سشوار برای مو