Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@16:02:38 GMT

حل مقطعی مشکل کمبود فاکتور هموفیلی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۰۵۴۵

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها با بیان اینکه مشکل در دسترس نبودن فاکتورهای بیماران هموفیلی به صورت مقطعی رفع شده، گفت: پیش از انتقال یارانه بیماران خاص به بیمه‌ها، در این حوزه مشکلی نداشتیم و صفر تا صد کار را جمع می‌کردیم. در حال حاضر نیز بحث باید در سطح کلان در بیمه‌ها مطرح شود و باید به تدریج جلو رویم تا مشکلات بیمه‌ها را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر جمشید کرمانچی درباره ماجرای کمبود فاکتور بیماران هموفیلی در برخی استان‌ها و مراکز درمانی این بیماران به دلیل تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات‌شان به شرکت‌های پخش دارو، گفت: باید توجه کرد که در سال ۹۶ ما کمبود فاکتور برای بیماران هموفیلی نداشتیم، مگر در مواردی که دانشگاه‌ها به دلیل بدهی‌های بالا به شرکت‌های پخش، نتوانستند دارو را تحویل بگیرند. بنابراین داروهای تولید داخل و وارداتی به میزان کافی در کشور و در بازار وجود داشت، اما مشکل نبود دارو به تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بازمی‌گردد که باعث شد شرکت‌های پخش به ما دارو ندهند.

لزوم توافق ۲ وزارتخانه برای حل مشکلات بیماران خاص

کرمانچی ادامه داد: البته اخیرا با پرداختی که از سوی بیمه‌ها انجام شد، این مشکل به صورت مقطعی رفع شده است. بعضا هم مراکز درمان هموفیلی، شرکت پخش داروی خود را تغییر می‌دهند تا بتوانند دارو تهیه کنند، اما این اقدامات مقطعی است. به هر حال وزارت بهداشت و وزارت رفاه باید برای حل این مشکل به توافق برسند. بویژه درباره داروهای بیماران خاص؛ چراکه گاهی می‌بینیم که به عنوان مثال ممکن است بیمارستان امام خمینی (ره) ۱۰ میلیارد بدهی به شرکت‌های پخش داشته باشد، اما تنها یک میلیاردش بابت داروهای بیماران هموفیلی است، اما شرکت پخش می‌گوید من ۱۰ میلیارد طلب دارم و به من ربطی ندارد که چه دارویی را ندارید.

وی تاکید کرد: بنابراین درخواست‌مان این است که حداقل درباره بیماران خاص این مساله حل شود تا در گروکشی بین شرکت‌های پخش، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، داروهای بیماران خاص به صورت «خاص» دیده شوند. البته در حال حاضر این مشکل به صورت مقطعی رفع شده است.

انتقال درسرساز!

کرمانچی با بیان اینکه پیش از انتقال یارانه بیماران خاص به بیمه‌ها، در این حوزه مشکلی نداشتیم، اقدامات‌مان را انجام ‌داده و صفر تا صد کار را جمع می‌کردیم، ادامه داد: زیرا با سامانه‌ای که در اختیار داشتیم نقاطی را که دچار کمبود دارو می‌شدند، شناسایی ‌کرده و فورا درصدد رفع آن برمی‌آمدیم. بنابراین بهتر بود این انتقال صورت نمی‌گرفت. در حال حاضر هم بحث باید در سطح کلان در بیمه‌ها مطرح شود و باید به تدریج جلو رویم تا مشکلات بیمه‌ها حل کنیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز خیرفام اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های مردمی به سامانه خدمات ۱۲۲ در خصوص کمبود فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق کوی دانشگاه اکیپ اتفاقات و کارشناسان امور جهت بررسی موضوع در ساعات مختلف به منطقه اعزام و با بررسی بعمل آمده محل حادثه را پیدا و با توجه به معیوب شدن شیر فلکه سایز ۲۰۰ چدنی و همچنین ترکیدگی لوله آب شرب که باعث کم آب شدن این مناطق شده بود اقدام به تعویض شیر فلکه و ترمیم شکستگی کردند.   وی افزود: با اقدامات انجام شده مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه نقده مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد