Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:03:13 GMT

توربین گاز با توانمندی بالا ساخته شد/ کاهش مصرف سوخت گاز

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۰۵۸۹

توربین گاز با توانمندی بالا ساخته شد/ کاهش مصرف سوخت گاز

پژوهشگران در یک شرکت صنعتی موفق به طراحی توربین های گازی جدید با راندمان و توان بالا شدند که در عراق و ۳ استان کشور به بهره برداری رسیده است.

مرتضی نظام آبادی برگزیده رتبه اول طرح های توسعه ای در گروه مکانیک سی و یکمین جشنواره خوارزمی در خصوص این طرح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توربین گاز« MAP۲B » به طور کامل در یک شرکت مهندسی و ساخت توربین طراحی، ساخت و بهره برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طراحی به روز و فناوری های استفاده شده توان جدید این توربین را در شرایط استاندارد ایزو به ۱۸۵ MW  و بهره برداری آن را به ۳۶.۴ درصد افزایش داده است، خاطر نشان کرد: این خصوصیات جدید توربین گاز، باعث می شود که فرآیندهای ترکیبی کلاس E را تا بهره وری ۵۵ درصد عرضه کند.

به گفته وی، این دستاورد قابلیت پیاده سازی روی توربین های گازی هم خانواده و در حال بهره برداری را دارد و در همان مدت زمان تعمیرات اساسی واحد صورت می پذیرد؛ همچنین عمر قطعات و بازه تعمیراتی این توربین ها نیز از سی و سه هزار ساعت کارکرد معادل به چهل و یک هزار ساعت افزایش یافته است.

نظام آبادی بیان کرد: علاوه بر توان تولیدی بیشتر، کاهش مصرف سوخت گاز طبیعی سالانه به میزان بیست میلیون متر مکعب به ازای هر یک واحد توربین گازی و کاهش چهل هزار تن تولید گاز گلخانه ای CO۲  نتیجه عملی استفاده از این طرح است.

وی با بیان اینکه مواد جدید برای پره های توربین گازی استفاده شده است، گفت: تیم طراحی و توسعه توربین جدید، اقدام به طرح ریزی و اجرای آزمون جامع این محصول با استفاده از ابزار دقیق و حسگرهای داده پردازی ویژه و ادوات اندازه گیری پیشرفته استاتیک و دینامیک روی نمونه پروتوتایپ محصول در واحد ۶ گازی نیروگاه پرند کرده است.

وی ادامه داد: این آزمون ها ضمن ثبت پارامترهای گوناگون در اجزای توربین در حال کار (شامل متغیرهای دما، فشار، دبی جرمی و جریان، سرعت، لقی و ارتعاش) نه تنها محصول جدید را صحه گذاری و رفتار آن را پایش می کنند بلکه کدهای محاسباتی و ابزارهای توسعه یافته بومی حین طراحی این ماشین را نیز اعتباردهی می کند.

برگزیده جشنواره خوارزمی تاکید داشت: این توربین گاز با طراحی جدید، دارای ۱۸۵ مگا توان و راندمان ۳۶.۴ است .

وی با اشاره به کاربرد این طرح گفت: از این توربین ها در پروژه نیروگاهی عراق، پرند، علی آباد و عسلویه استفاده شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساعت ۱ میلیون پوندی پپ گواردیولا

به گزارش خبرآنلاین، گواردیولا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید یک ساعت منحصر به فرد به ارزش ۱ میلیون پوند (۱.۲۶ میلیون دلار معادل حدودا ۸۰ میلیارد تومان) روی مچ دست خود بسته بود.

به گفته طراح این محصول، این ساعت نفیس به تعدادی محدود تولید شده و یکی از ۵۰ ساعت ساخته شده تاریخ در نوع خود است.

بر اساس گزارش یورونیوز، به عبارتی،‌ این ساعت سبک‌ترین ساعت مکانیکی (غیردیجیتالی) جهان است که تا به حال ساخته شده و وزن آن با احتساب بند دور آن تنها ۱۸.۸۳ گرم است. یعنی اینکه وزن آن با وزن حدود چهار ورق کاغذ A4 برابری می‌کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز می‌نویسد که این ساعت مچی در ابتدا برای رافائل نادال، تنیس‌باز مشهور و قهرمان ۲۲ جایزه گرند اسلم طراحی شده بود تا او بتواند از آن را به راحتی در حین بازی استفاده کند. در نتیجه قطعا می‌توان گفت که این ساعت با مهندسی بی‌نظیری طراحی شده تا بتوانند وزن آن را به حداقل برسانند.

قسمت یک‌تکه پشت این ساعت از کربن ساخته شده که آن را در برابر ضربه و خراش مقاوم می‌کند و همچنان باعث شده تا وزن آن به طرز خیره‌کننده‌ای پایین آورده شود.

چهارچوب تیتانیومی این ساعت نیز بوسیله چهار رشته فولادی با قطر باورنکردنی ۰.۳۵ میلی‌متر به قاب آن وصل شده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894682

دیگر خبرها

  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید؛ پادشاه سبز شهر و جنگل
  • تولید انرژی تجدیدپذیر و زیباسازی با توربین‌های بادی خیابانی
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساعت ۱ میلیون پوندی پپ گواردیولا
  • مصرف برق کولر‌های گازی ٦ تا ١٠ برابر کولر‌های آبی
  • مصرف برق کولرهای گازی ٦ تا ١٠ برابر کولرهای آبی