Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پايگاه اينترنتي شبکه «سي‌ان‌بي‌سي» در يادداشتي به قلم «ويلم مارکس» و «هولي اليات» تحليلگران اقتصادي و سياسي، خواستار متحد شدن اتحاديه اروپا با کشورهاي غيراروپايي در جنگ تجاري عليه امريکا شد.
«برونو لو مير» وزير اقتصاد و دارايي فرانسه در مصاحبه با شبکه «سي‌ان‌بي‌سي» گفته است کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بايد در پاسخ به اعمال تعرفه از سوي امريکا براي صادرات فولاد و آلومينيوم، متحد شوند و حتي مي توانند در کنار کشورهاي غير اروپايي به اقدامات تلافي‌جويانه دست بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برونو لو مير وزير اقتصاد و دارايي فرانسه«لو ماير» افزود: من فکر مي کنم کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در گام اول بايد پاسخي مشترک (عليه تعرفه هاي ترامپ) داشته باشند. پس از آن، کشورهاي ديگر اگر مايل باشند مي توانند در اين پاسخ اتحاديه اروپا مشارکت کنند، البته ما همواره راه بحث و مذاکره را باز مي گذاريم.
وزير اقتصاد و دارايي فرانسه همچنين تصريح کرد: نيروهاي اروپايي در مورد نگراني هاي مشترک و پاسخ مشترک بايد همفکري کنند و سپس اقدام لازم را به عمل آورند.
دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا چند روز پيش از افزايش 25 درصدي ماليات براي واردات فولاد و افزايش 10 درصدي ماليات براي واردات آلومينيوم به امريکا خبر داد.
اعمال اين تعرفه ها مي تواند به طور ويژه به صادرکنندگان خودرو و شرکت هاي ساختماني در کشورهاي مختلف جهان که مشمول اين فهرست تعرفه ها قرار مي گيرند، ضرر برساند.
ترامپ گفته است از نظر وي اعمال اين تعرفه ها در معاملات فولاد مازاد و مقابله با بازارشکني (ارائه کالا با قيمت کمتر براي حذف رقبا) در صنعت فولاد که از سوي چين بر روي کشورهاي ديگر اعمال مي شود، کمک خواهد کرد.
اتحاديه اروپا اين اقدام امريکا را در جهت حمايت از توليد داخلي امريکا و محدود کردن تجارت آزاد دانسته و همچون چين و برخي کشورهاي ديگر اعلام کرده است ترامپ با اين تعرفه ها، «جنگي تجاري» به راه انداخته است.
ملاحظات ويژه
بريتانيا، اتحاديه اروپا و ژاپن براي معافيت از تعرفه هاي امريکا به مذاکرات با واشنگتن اميد بسته اند. در حال حاضر مکزيک و کانادا از اين تعرفه ها معاف شده اند.
«جاستين تردو»، نخست وزير کانادا، روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «سي‌ان‌بي‌سي» گفت معافيت کانادا از تعرفه ها هيچ ارتباطي با مذاکرات قرارداد تجارت آزاد آمريکاي شمالي موسوم به نفتا ندارد. با اين حال وي از ترامپ به خاطر «توجه ويژه» به کانادا تشکر کرده است. ترودو تاکيد کرده است که کانادا به دنبال همکاري (تجاري) بيشتر با امريکاست.
«جاستين تردو»، نخست وزير کانادا
نخست وزير کانادا گفت: ما نيز در مورد توليد مازاد در جهان، بازارشکني چين و ديگر کشورها در صنعت فولاد و آلومينيوم بسيار نگرانيم، چرا که اين اقدام، کارگران ما را نيز در اينجا (کانادا) تحت تاثير قرار مي دهد.
وي افزود: اقدامات بسيار خوبي براي مقابله با بازارشکني انجام داده ايم، اما همانطور که به رئيس جمهور و رئيس کنگره (امريکا) گفتم، خوشحالم که با ايالات متحده کار مي کنيم و حتي ميخواهيم اين همکاري بيشتر شود.
واکنش اتحاديه اروپا به اين اقدام ترامپ اما خشمگينانه بود. کميسيون اروپا، چهارشنبه گذشته اعلام کرد اگر امريکا همينطور پيش برود، ما هم تعرفه واردات کالاهاي امريکايي از جمله نوشيدني بوربن، بادام زميني و ديگر محصولات کشاورزي را افزايش خواهيم داد. «سسيليا مالمستروم» کميسر تجاري اتحاديه اروپا، نيز جمعه گذشته گفت که اتحاديه اروپا بايد از تعرفه هاي امريکا مستثني شود.
ترامپ، روز دوشنبه در پيامي توييتري اعلام کرد «ويلبر راس»، وزير بازرگاني امريکا با نمايندگان اتحاديه اروپا در مورد حذف تعرفه ها و موانع بزرگي که عليه امريکا مورد استفاده قرار مي گيرند، گفتگو خواهد کرد.
يک ايده بد
مخالفت با تعرفه هاي امريکا بحث داغ نشست وزيران دارايي کشورهاي منطقه يورو بود. ترس از اين تعرفه ها باعث برگزاري اين نشست در روز دوشنبه در بروکسل شده بود.
وپکه هوکسترا وزير دارايي هلند«وپکه هوکسترا»، وزير دارايي هلند در بدو ورود به بروکسل به خبرنگار «سي‌ان‌بي‌سي» گفت اعمال اين تعرفه ها از سوي امريکا، «ايده بدي» بوده است.
اين مقام هلندي افزود: به صراحت مي گويم، فکر مي کنم (اعمال تعرفه از سوي امريکا) ايده بدي است؛ هم براي شهروندان اروپايي بد است و هم براي شهروندان هلندي. براي شهروندان آمريکايي نيز بد است، بنابراين بسيار اميدوارم که بتوانيم از رفتن در اين مسير بپرهيزيم.
هوکسترا بر اين باور است که اقدام تلافي جويانه و اعمال تعرفه هاي متقابل عليه امريکا، مفيد و سازنده نخواهد بود.
وي گفت: ما نبايد وارد اين مسير شويم؛ زيرا اين امر، نه به نفع ماست و نه به نفع ايالات متحده؛ بلکه سناريويي است که از نظر من، براي اتحاديه اروپا نوشته شده است.
در همين حال، «پيتر آلتماير» وزير دارايي آلمان، از همه طرفها خواست تا امکان تجارت را تا حد ممکن فراهم کنند.
پيتر آلتماير وزير دارايي آلماندر همين حال، «پيتر آلتماير» وزير دارايي آلمان، از همه طرفها خواست تا امکان تجارت را تا حد ممکن فراهم کنند.
«آلتماير» به هنگام ورود به نشست کشورهاي عضو حوزه يورو گفت: من فکر مي کنم حفظ تجارت بين المللي که تا حد ممکن، منصفانه و باز باشد، مسئوليت همه است.
وزير دارايي آلمان تاکيد کرد: اين به نفع همه است و به ما کمک خواهد کرد که اقتصاد خود را رشد دهيم. 134/110
مترجم: علي مولوي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

ایران شنبه شب 300 موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه 7 به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آن‌ها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیلواکنش سفیر ایران به اعتیاد اروپا به تحریم ایران

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه 7 در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه 7 گفت: همه طرف ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران