Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@01:48:28 GMT

معماری شیعی در کاخ عثمانی+کلیپ

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۰۸۹۸

معماری شیعی در کاخ عثمانی+کلیپ

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام فُطرس مدیا(FOTROS MEDIA)، در گذشته به کار بردن کتیبه‌هایی با زبان فارسی مورد توجه سلاطین عثمانی قرار داشته است.

کتیبه فارسی سر در کاخ توپکاپی(توپقاپی) استانبول که به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد، نمونه‌ای از این آثار به شمار می‌رود.

این کتیبه دو سطری با دارابودن نشانه‌هایی چون کاشی‌کاری و معماری شیعی و ذکر زیرکانه نام امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در محتوای خطوط اثر، نمایانگر  معماری شیعی ایرانی است و گمان می‌رود که معماران این کاخ، ایرانی و شیعه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند

ایتنا - ادوبی در حال ساخت یک مدل هوش مصنوعی برای تولید ویدئو است. اما مشخص نیست که این مدل دقیقاً چه زمانی عرضه می‌شود. ادوبی می‌گوید  Premiere Pro، مجموعه ویرایش ویدیوی پرچم‌دار این شرکت، اواخر سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.

مانند بسیاری از ابزارهای ویدیویی مولد هوش مصنوعی امروزی، مدل Adobe از ابتدا فیلم می‌سازد و سه ویژگی جدید را در پریمیر پرو تقویت می‌کند: اضافه کردن شی و جزئیات، حذف اشیا و گسترش تولید.
افزودن شی به کاربران امکان می‌دهد بخشی از یک کلیپ ویدیویی را انتخاب کنند و یک اعلان برای درج اشیاء در آن بخش وارد کنند.
حذف اشیا، بخشی از اشیا و تصاویر را از کلیپ‌ها حذف می‌کند، مانند میکروفون‌های بوم یا فنجان‌های قهوه در پس‌زمینه عکس. در مورد توسعه ویدیو، چند فریم به ابتدا یا انتهای یک کلیپ اضافه می‌کند.
منظور از توسعه ویدیو خلق صحنه‌های کامل نیست، بلکه فریم‌هایی را برای همگام‌سازی با موسیقی متن اضافه می‌کند.

ادوبی می‌گوید برای مقابله با دیپ‌فیک‌هایی که به‌طور اجتناب‌ناپذیر در اطراف ابزارهای هوش مصنوعی مولد ظاهر می‌شوند، اعتبار محتوا که فراداده برای شناسایی رسانه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی است را به Premiere می‌آورد. پریمیر نه تنها نشان می‌دهد که چه محتوایی با هوش مصنوعی تولید شده است، بلکه از کدام مدل هوش مصنوعی برای تولید آن استفاده شده است.

ادوبی همچنین به عکاسان و هنرمندان در پلتفرم رسانه ای خود، Adobe Stock، تا 120 دلار برای ارسال کلیپ های ویدیویی کوتاه برای آموزش مدل تولید ویدیوی خود پرداخت می‌کند. این شرکت بسته به حجم محتوای موجود در انبار و نحوه استفاده از آن، پاداشی سالانه به مشارکت‌کنندگان می‌پردازد.

این موضوع، رویکردی را در تضاد کامل با رویکرد رقبای ویدیویی هوش مصنوعی مولد مانند OpenAI به تصویر می‌کشد که گفته می‌شود داده‌های وب در دسترس عموم - از جمله ویدیوهای YouTube  را برای آموزش مدل‌های خود حذف کرده اند. مدیرعامل یوتیوب، نیل موهان، بیان کرد که استفاده از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش تولیدکننده متن به ویدیو OpenAI نقض شرایط خدمات این پلتفرم خواهد بود.

مدل‌های تولید تصویر Firefly تاکنون در مقایسه با  Midjourney، OpenAI's DALL-E 3  و سایر ابزارهای رقیب، به‌طور گسترده به‌عنوان ضعیف و ناقص و همچنین فقدان چارچوب زمانی در انتشار ویدیو مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.

ادوبی می‌گوید در حال همکاری با OpenAI برای راه‌هایی برای وارد کردن Sora به گردش کار Premiere است .با توجه به پیشرفت‌های اخیر استارت‌آپ هوش مصنوعی در هالیوود، پیوند OpenAI منطقی به نظر می‌رسد. ادوبی در آینده آماده همکاری با دیگران نیز خواهد بود.
 

دیگر خبرها

  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • ثبت تصاویر وحشتناک از لحظه شروع طوفان دبی در یک کلیپ | فیلم
  • اشغالگری در روز روشن
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • کلیپ دیدنی از شهید سردار سرلشکر زاهدی
  • کلیپ دیده نشده از شهید سرلشکر حاج رحیمی
  • یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
  • یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف کرد
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد