Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@02:43:18 GMT

اجرای طرح دادرس در مدارس شهربابک

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۱۱۴۳

بگزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهربابک  گفت: براساس طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر منعقد شده که در آن دانش آموزان دوره اول متوسطه  پس از فراگیری آموزش های لازم امداد و نجات ، در المپیادهای منطقه ای، استانی و کشوری در قالب تیمی با هم  رقابت میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نگارستانی افزود: در این طرح تیم هایی از هر مدرسه انتخاب می شوند و یک تیم در هر مدرسه آموزش می بینند که این آموزش ها شامل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی  است.

وی ادامه داد تیمهای  برترانتخابی هرمدرسه پس از مسابقات  در شهرستان به مسابقات استانی و در نهایت از هر استان یک تیم به مرحله کشوری راه  می یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های جمعیت هلال احمر بوشهر آماده خدمت به مسافران نوروزی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احسان ایزدپناه در نشست با خبرنگاران افزود: از این شمار ۱۷ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه سیار است که در حوزه امداد و نجات به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: حوزه جوانان جمعیت هلال احمر نیز ۱۰ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار در ورودی شهر‌ها دارد که کار‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات‌رسانی به مسافران را انجام می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در ادامه به موضوع کمک به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هم اشاره کرد و گفت: با کمک خیران ۳۰ تن اقلام غذایی، امدادی و اسکان موقت از استان بوشهر برای سیل‌زدگان این استان ارسال شد.

وی اضافه کرد: برای آمادگی نیرو‌های هلال احمر امسال در هر شهرستان استان ۴ رزمایش برگزار شد که تمرین آمادگی زلزله و اسکان اضطراری از جمله این رزمایش‌ها بود.

ایزدپناه نداشتن شعبه هلال احمر در شهرستان عسلویه با وجود فعالیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از مشکلات این جمعیت دانست و افزود: در شهرستان عسلویه فقط یک دفتر نمایندگی هلال احمر وجود دارد و در صورت نیاز از پایگاه کنگان نیز استفاده می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همچنین به تعطیلی پایگاه امداد ساحلی گناوه اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم زیاد مسافران در تعطیلات نوروز، به‌صورت موقت اتاق پیش ساخته‌ای را برای دفتر امداد ساحلی راه‌اندازی کردیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری طرح ملی دادرس در شهرستان رزن
  • آموزش خطرات مین به افزون بر ۳۹۷ هزار تبعه افغانستانی در مرز دوغارون
  • آغاز کار تیم‌‌های سحاب هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی از فردا
  • شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد
  • اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال احمر خراسان جنوبی
  • افتتاح اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال‌احمر خراسان جنوبی
  • افتتاح اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال احمر خراسان جنوبی
  • پایگاه‌های جمعیت هلال احمر بوشهر آماده خدمت به مسافران نوروزی
  • شهرستان مرزی صالح‌آباد محروم از امکانات
  • اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در آذربایجان شرقی