Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد گفت: ۸ خوابگاه دانشجویی در داخل شهر است و دانشگاه بجنورد در فاصله ۴ کیلومتری از شهر واقع شده لذا مشکل رفت و آمد برای دانشجویان وجود دارد. محمدرضا چاه بلندی نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان این دانشگاه گفت: به دلیل اینکه این دانشگاه پذیرش دانشجوی زیادی داشته و اکثر خوابگاه‌های دانشجویی در داخل شهر است و دانشگاه در فاصله ۴ کیلومتری از شهر واقع شده لذا مشکل رفت و آمد برای دانشجویان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاه بلندی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳ خوابگاه در دانشگاه و ۸ خوابگاه دانشجویی بیرون از دانشگاه واقع شده به همین دلیل تعداد زیادی از دانشجویان بیرون از دانشگاه سکونت دارند و تعداد دانشجویان با تعداد اتوبوس‌ها همخوانی ندارد.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد با بیان اینکه اتوبوسی که ۴۵ نفر ظرفیت دارد تا حدود ۸۰ نفر را سوار می‌کند، اظهار داشت: مبلغی که دانشجویان برای ایاب و ذهاب پرداخت می‌کنند زیاد است و برای هر بار سوار شدن باید ۴۰۰ تومان پرداخت نمایند.
وی افزود: با وجود اینکه دانشجویان بیش از ظرفیت، سوار اتوبوس می‌شوند، اما با این حال بسیاری از آنان موفق به سوار شدن نمی‌شوند و باید مدت‌ها منتظر بماننند تا اتوبوس بعدی از راه برسد.
چاه بلندی با اشاره به اینکه به همه ارگان‌ها از قبیل: استانداری، شهرداری، شورای شهر و اتوبوسرانی نامه زده ایم، گفت: تنها جوابی که گرفتیم این بود که اتوبوسی نداریم تا به خط دانشگاه اضافه کنیم.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد تصریح کرد: ۶ دستگاه اتوبوس برای استفاده ۴ هزار دانشجو داریم که با توجه به ساعت تعطیلی دانشگاه و خروج هم زمان دانشجویان از دانشگاه، این تعداد اتوبوس واقعا جوابگو نیست.
وی بازه زمانی ۳ ماهه برای دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار را از چالش‌هایی دانست که برای حل مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان با آن مواجه بودند و گفت: مسیر دانشگاه بجنورد دارای پیچ‌های خطرناکی است و تعداد بالای دانشجویان در داخل اتوبوس می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد و در این صورت چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
چاه بلندی با بیان اینکه وقتی دانشگاه مادر استان توانایی هماهنگی چند دستگاه اتوبوس ساده را ندارد چرا بیش از حد توان خود دانشجو پذیرش می‌کند؟ تصریح کرد: علیرغم تلاش‌هایی که برخی مسئولین دانشگاه برای هماهنگی اتوبوس‌های بیشتر داشتند، اما نتیجه‌ای نداشته و شهرداری نیز این موضوع را جدی نمی‌گیرد.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد گفت: در آیین نامه شورای صنفی هیچگونه قدرت اجرایی به این تشکل داده نشده و خودمان باید به فکر حل مشکلات خودمان باشیم.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های دانشگاه از دو مسیر خدمات‌دهی می‌شود، افزود: یک مسیر تک اتوبوس است و یک خوابگاه پسران در این مسیر وجود دارد و دارای حدود ۳۰۰ ظرفیت است بدین معنی که افراد زیادی به این خوابگاه اضافه شده، ولی هیچ اتوبوسی به مسیر اضافه نشده است و یک اتوبوس اصلا پاسخگوی نیاز نیست.
چاه بلندی ادامه داد: دانشجویان تاکنون چندین بار خواستند جلوی استانداری تحصن کنند که سعی کردیم با دیدار مسئولین جلوی این کار را بگیریم، اما مسئولین هیچ توجهی به مسئله دانشجویان ندارند و تحصن در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد با توجه به ازدحام دانشجویان در سوار شدن به اتوبوس اظهار داشت: حتی خود راننده اتوبوس‌ها از وضعیت رضایت ندارند و جمعیت زیاد دانشجویان آنان را نیز اذیت می‌کند.
وی در پایان با بیان اینکه چندین بار با دادستانی بجنورد نیز جلسه گذاشتیم تا بحث امنیت دانشجویان و ایستگاه‌ها با توجه به دوری مسیر مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: موضوع ایاب و ذهاب دانشجویان باید مورد توجه مسئولین دانشگاه و مسئولین استانی قرار گیرد، زیرا شرایط حاضر قابل ادامه نیست و نسبت اتوبوس به دانشجو بسیار کم و غیرقابل مقایسه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد