Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی موتور محرکه رشد اقتصادی است، گفت: بخش کشاورزی در تامین غذا و رفاه جامعه و رشد اقتصادی نقش اساسی دارد. بنده به عنوان فرزند کشاورز و نماینده مردم ضمن تشکر از زحمات آقای حجتی انتقاداتی به عملکرد وی دارم.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: تذکراتی به آقای وزیر گوشزد کردیم ولی هیچ اراده‌ای در جهت رفع آن دیده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای حجتی در توزیع اعتبارات و فرصت‌های وزارت کشاورزی عملکرد مناسبی نداشته است. برای مثال استان اردبیل از نظر میانگین آبیاری مکانیزه رتبه ۲۶ را در بین استان‌ها دارد و در بخش بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام‌فروشی هستیم. عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بخش برندسازی موجب شده محصولات صادراتی ما کمترین ارزش افزوده شامل حالشان شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع موجب شده شهرهای کوچک از جمعیت خالی شوند. آقای حجتی شما که در دولت‌های مختلف وزیر کشاورزی بودید، بیشترین نقش را در خالی شدن روستاها و کاهش جمعیت از ۷۰ درصد به ۲۵ درصد دارید، شما باید پاسخگو باشید. امروز در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و هیچ اقدامی در این چند سال اخیر انجام نشده است.
بدری تصریح کرد: این وزارتخانه برای صادرات محصولات کشاورزی هیچ برنامه‌ای ندارد، آقای وزیر آیا خبر دارید، قیمت سیب‌زمینی تولید شده در اردبیل کمتر از بهای تولید آن بود؟ آیا خبر دارید هم‌اکنون ده‌ها تن سیب‌زمینی در انبار کشاورزان اردبیل در حال فاسد شدن است. آقای حجتی شما برای تولید و بازار تولید پنبه در دشت مغان هیچ کاری نکردید. سال گذشته هندوانه تولید شده در دشت مغان در دست کشاورزان مانده آیا خبر دارید شیر تولید شده توسط دامداران و عشایر دشت مغان کیلویی کمتر از ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود؟
وی افزود: با وجود محصولات مناسب داخلی به دلیل ایجاد رانت و سوءمدیریت برای واردات محصولات خارجی مجوز داده می‌شود. اکنون واردات محصولات تراریخته خطرناک در حال انجام است، مصرف این کودها موجب به خطر افتادن سلامت مردم است، شما خبر دارید اردبیل یکی از قطب‌های اصلی ابتلا به سرطان معده و روده است. آقای حجتی شما در دفاع از حقوق کشاورزان چه کردید؟ هروقت خواستید محصولاتشان را خریداری کنید با قیمت پایین و به صورت قسطی خریداری کردید. شما به همراه دولتمردان؛ کشاورزان، دامداران، عشایر غیور و روستانشینان را به خاک سیاه نشاندید.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدایا شاهد باش در ایام پایان سال ۹۶ به عنوان فرزند کشاورز و فرزند عشایر گوشه‌ای از این مشکلات را بیان کردم. ای نمایندگان بیایید یک بار دیگر به جوانان نخبه و مومن کشور اعتماد کنید و عرصه مدیریت را از افراد تکراری خالی کنید.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور