Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی محلات با بیان اینکه گل های بهاره امسال در سطح حدود 10 هکتار فضای گلخانه‌ای محلات تولید شده، افزود: امسال دو میلیون و 700 هزار گلدان گل بهاری از محلات در بازار نوروزی عرضه شده است.

‌عبدالله محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ افزود: از آنجاکه شهرستان محلات دومین تولید کننده گل و گیاه کشور بوده و 900 هکتار زمین زیر کشت گل و گیاه دارد؛ هرساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال  بازار تولید گل و گیاه در این شهرستان رونق خاصی گرفته و از سراسر کشور برای خرید گل و گیاه به محلات سفر می‌کنند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: از دیرباز گل سینره بعنوان گل سفره هفت سین شناخته شده و در محلات این گل تولید می‌شده ولی هم اکنون علاوه بر سینره گل‌های سنبل، لاله و پامچال نیز در این فصل پرفروش هستند و در سال‌های اخیر جزو محصولات تولیدکنندگان در ایام پایانی سال قرار گرفته‌اند.

محمودی با اشاره به میزان تولید گل‌های نوروزی در محلات گفت: دو میلیون و 700 هزار گلدان گل بهاری از محلات در بازار نوروزی عرضه شده و علاوه براین محصولات تولید سبزه نوروزی نیز بصورت انبوه و گسترده توسط گلخانه داران و حتی خانواده های شهری و روستایی این شهرستان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گلکاران شهرستان محلات در سال گذشته دو میلیون و یکصد هزار گلدان تولید کرده‌اند‌ که بر این اساس در سال 96 با رشد 30 درصدی در تولید این محصول مواجه بوده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی محلات همچنین گفت: از این تعداد یک میلیون گلدان گل همیشه بهار، 600 هزار گلدان از گونه مشتری پسند گل سینره، 600 هزار گلدان پامچال، 200 هزار گلدان سنبل، 100 هزار گلدان لاله و 200 هزار شب بو امسال برای تزئین سفره‌های هفت سین در گلخانه‌های محلات تولید و به بازار نوروزی کشور عرضه می‌شود.

وی  از کشت انواع گل سینره، لاله و سنبل به صورت پراکنده در گلخانه های  محلات خبر داد و افزود:  گل‌های بهاره امسال در سطح حدود 10 هکتار فضای گلخانه‌ای محلات تولید شده ‌و هر سال با توجه به اقبال عمومی به این نوع گل‌ها سطح زیر کشت آنها سال به سال افزایش پیدا کرده است.

محمودی در خاتمه به تولید و عرضه ماهی قرمز به صورت انبوه درشهرستان اشاره کرده و از استقبال خریداران از محصولات این شهرستان خبر داد. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد