Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سوء استفاده از اسلام به‌ویژه در حوزه سلامت موجب بدبینی مردم به دین می‌شود.

به گزارش جنوب نیوز، سعید کشمیری سه‌شنبه‌شب در کارگاه تخصصی ارتقای ائمه جماعت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است افزود: امنیت و آسایش و همه پیشرفت‌های کشور را مرهون و مدیون خون شهدا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیشاپیش سال جدید را تبریک گفت و اظهار داشت: عزت و شرف ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا هستیم.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند «علما مرزبانان افکار و اندیشه‌های دینی و مذهبی مردم هستند» گفت: روحانیت همیشه حافظ دین و دیانت مردم بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کار اصلی روحانیت آگاهی بخشی و هدایت‌گری است و این هدایت باید هم در عرصه دینی و هم در جهت سلامت جسمی، روحی و روانی مردم باشد.

وی تصریح کرد: روحانیون به‌عنوان کسانی که تریبون در دست دارند نباید اجازه دهند خرافات وارد بحث سلامت شود و باید سبک زندگی سالم را ترویج کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از هرگونه تبلیغ و ترویج دین و سبک زندگی سالم دفاع کرده و بابت این کار تشکر می‌کند ولی درخواست ما از شما ائمه جماعات این است که ضمن تأکید اشاعه احادیث بسیار متقن و آیات روشن و صریح قرآن در مورد سبک زندگی و بحث سلامت جلوی اشاعه هرگونه خرافات در قالب اسلام را بگیرید.

کشمیری بیان کرد: سوء استفاده از اسلام به‌ویژه در حوزه سلامت موجب بدبینی مردم به دین می‌شود و وظیفه شما عزیزان روحانی روشنگری و ترویج صحیح سبک زندگی سالم در بین مردم است.

وی بابیان اینکه پرداختن به امر نماز یکی از کارهای مهم فرهنگی در دانشگاه‌هاست افزود: مهم‌ترین ویژگی و اهمیت جایگاه عالمان دینی از نگاه امام کاظم (ع) در جامعه برطرف کردن شک و تردید است که تنها با رفتار و گفتار عالمان و متولیان دینی امکان‌پذیر است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند