Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ علی مؤیدی رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تاکید بر استفاده از دانش روز و بهره گیری از منابع اطلاعاتی در مقابله با قاچاق، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار خواهیم داد تا صرفه و میل به قاچاق را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مویدی گفت: این ستاد به عنوان ستادی تخصصی که نقش هماهنگ کننده دستگاه‌های مسئول در زمینه برنامه ریزی، تصمیم گیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دارد در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.   رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به طراحی برنامه‌های کوتاه مدت و فوری برای جبران وقفه ایجاد شده در کار ستاد افزود: برنامه‌های بلند مدت گذشته نیز در دستور کار خواهد بود و در صورت نیاز اصلاح می‌شود تا با برنامه و به صورت هدفمند با این پدیده پیچیده و سازمان یافته مقابله شود.   وی درخصوص زمان تشکیل نخستین جلسه ستاد در دوره جدید گفت: بعید بنظر می‌رسد زمان کافی تا پایان سال وجود داشته باشد، اما با فعال کردن کمیته‌ها در روز‌های آینده موضوعات با اولویت تهیه می‌شود تا در نخستین جلسه در ابتدای سال آینده با حضور دستگاه‌های مسؤول تصمیم گیری و اقدام شود.   رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در طول ۳۵ سال خدمت خود با زوایای مختلف قاچاق آشنایی دارم و با استفاده از قابلیت همه دستگاه‌ها گام جدید و مؤثر و پرشتابی در زمینه مبارزه برخواهیم داشت.   وی با اشاره به اینکه موضوع قاچاق از مبادی رسمی بیشتر مد نظر خواهد بود تأکید کرد: گمرک و دستگاه‌های نظارتی اقدامات خوبی را انجام داده اند، اما باید به روز باشند و بنا داریم از منابع اطلاعاتی و ظرفیت سیستم‌های کنترل کننده همچون ناجا و وزارت اطلاعات بیشتر استفاده کنیم.   مؤیدی ادامه روند مقابله با قاچاق ارز را از دیگر اولویت‌های ستاد برشمرد و گفت: به علت پیچیدگی‌های فنی مباحث اقتصادی با رعایت همه جوانب نسبت به برخورد با قاچاق ارز اقدام خواهد شد.   رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار خواهیم داد تا میل و صرفه به قاچاق را کاهش دهیم و از مرز به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق وارد عمل خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید در کشور، گفت: رشد اقتصادی و و رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای 201 واحد تولیدی راکد استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش تولید باشد و افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید کشور است، عنوان کرد: قاچاق کالا تولید را در کشور از نفس می‌اندازد.

در حال تکمیل. ..

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی