Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@15:23:12 GMT

هشدار نسبت به افزایش قاچاق درپی افزایش تعرفه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۴۵۷۸

هشدار نسبت به افزایش قاچاق درپی افزایش تعرفه‌ها

پول‌نیوز -رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات تصریح کرد: افزایش تعرفه‌ها باعث کاهش چشمگیر واردات از مجاری رسمی می‌شود و می‌تواند به افزایش قاچاق کالا دامن بزند.

فرهاد احتشام زاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر افزایش تعرفه‌ها در شرایطی در سازمان توسعه تجارت رقم خورده است که در دنیای توسعه‌ یافته، کشورها برای پیوستن به "WTO" به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و بخش‌خصوصی به متعادل کردن تعرفه‌ها اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به دنبال اعلام افزایش غیرمنطقی تعرفه‌ها، فدراسیون واردات ایران به استناد ماده ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به کمک بیست‌ویک تشکل فعال و با سابقه در حوزه مختلف تخصصی واردات به تحلیل این رویداد و نتایج آن پرداخت که در روزهای اخیر به دفتر رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران برای پیگیری ارسال شده است.

رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات تصریح کرد: بررسی‌ها و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، یکی از بزرگترین نگرانی‌ها کاهش چشمگیر حجم واردات از مجاری اصلی است. این رویداد منجر به تحریک قاچاق در زمینه واردات کالاهای مذکور توسط سودجویان می شود، زیرا تعرفه اکثر کالاها در کشورهای همسایه بسیار پایین‌تر از ایران است.

احتشام زاد اضافه کرد: به دنبال این اتفاق پیش‌بینی‌ می‌شود، خرید کالای شناسنامه‌دار و مورد نظارت از سوی سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان به سمت کالاهای قاچاق، تقلبی، تاریخ مصرف گذشته حرکت کند؛ رویدادی که به قطع، چرخه ارائه خدمات پس از فروش، اطمینان از کیفیت و سلامت کالا را مختل می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: یکی دیگر از نتایج گزارش تدوین شده، رشد بیش از حد قیمت کالاهای مذکور با توجه به افزایش تعرفه است. ضمن اینکه موارد متعددی مانند افزایش نرخ ارز و عدم‌شفافیت فرایند قیمت‌گذاری در دفتر تعیین ارزش گمرک، ضریب تبدیل ارزهای مختلف از دلار آمریکا و از این قبیل موارد نیز در قیمت تمام شده کالا تاثیرگذار هستند. کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان و کاهش سطح مصرف به معنای کاهش میزان فروش فعالان اقتصادی است. درکنار این افت کشش‌ تولید و کمبود عرضه در بازار و متعاقب آن افزایش قیمت از جمله چالش‌های پیش‌رو است.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، نمی‌توان افزایش قیمت کالاهای تولید داخل که مواد اولیه، ماشین‌آلات و همچنین تکنولوژی تولید آنها که وارداتی است را نادیده گرفت، چراکه در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از واردات کشور به کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای اختصاص دارد. همچنین عدم‌امکان رقابت‌پذیری محصولات تولیدی - صادراتی با توجه به افزایش قیمت کالاهای تولید داخل را نباید فراموش کرد که قطعا در میان مدت کاهش نرخ بهره‌وری کارگاه‌ها و افت کیفیت محصولات تولیدی را سبب می‌شود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، قیمت هر گرم طلا امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) در بازار طلای تهران با ۶۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به سه میلیون و ۳۹۱ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

 قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (شنبه هشتم اردیبهشت ماه) افت یک میلیون تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

 سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۲۵۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییر نداشته است.

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله