Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه گسترش کسب و کار در فضای مجازی یک واقعیت است گفت: خرید و فروش کالای قاچاق در فروشگاه‌های مجازی قطعا انجام می‌گیرد و این موضوع ضرورت ساماندهی فروشگاه‌های فضای مجازی را نشان می‌دهد.

پرویز علیزاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به موضوع ساماندهی کسب و کار اینترنتی با محوریت ناامن سازی محیط و سلب ابزار فرصت‌های جرم در فضای مجازی گفت: کسب و کار اینترنتی روز به روز در فضای مجازی افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بنابر آمارهای موجود در سال 93 بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان در حوزه وخرید و فروش اینترنتی نقل انتقال داشته است و در سال 95 طبق آمارها 17 هزار فروشگاه اینترنتی در کشور نماد اعتماد الکترونیک کسب کرده اند و چه بسا فروشگاه‌های فاقد نماد اعتماد چند برابر آمار دارندگان این نماد باشند.

این مقام قضایی گسترش کسب و کار در فضای مجازی را به عنوان یک واقعیت در جامعه دانست و اظهار کرد: خرید و فروش کالای قاچاق در این فروشگاه‌ها نیز قطعا انجام می‌گیرد و این موضوع ضرورت ساماندهی فروشگاه‌های فضای مجازی بخصوص در این استان را دو چندان کرده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت در این حوزه و ارائه نماد اعتماد الکترونیک و نظارت بر فروشندگان دارای نماد بر هم افزایی و مشارکت سایر دستگاه‌ها متناسب با حوزه فعالیت تأکید کرد.

علیزاده عدم ساماندهی فروشگاه‌های مجازی را عامل افزایش آمار کلاهبرداری و به تبع آن تشکیل پرونده‌های قضایی اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم عندالله مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش‌های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با مبانی و ارزش های اسلامی و به دنبال سوءاستفاده در ضربه به اسلام، آموزه های دینی و انقلاب است، گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود استفاده و با سرمایه گذاری در این زمینه سعی در تخریب باورهای دینی و اخلاقی مردم دارند، لذا در حال حاضر یکی از جلوه های جهاد فی سبیل الله این است که انسان بتواند در این فضا به نبرد با تبلیغات دشمن بپردازد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم عندالله مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش‌های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قضات شریف با قلم خود می توانند در زمره مجاهدان فی سبیل الله و در عرصه جهاد تاثیرگذار باشند و از طریق احقاق حقوق مراجعان، پاسخگویی توأم با گشاده رویی و تکریم به ارباب رجوع و صدور حکم عادلانه در این مسیر نقش آفرین باشند.

منتظری در پایان با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به رفح خاطرنشان کرد: جنایات صهیونیست‌ها در غزه و رفح با پشتیبانی آمریکا، تقابل با اسلام است و این رژیم به خوبی نشان داد که به هیچ یک از ارزش‌های دینی، اخلاقی و حتی شرف انسانی پایبند نیست و ان شاءالله به زودی مضمحل و نابود خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • بهترین فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال 1403
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • داغ شدن هشتگ رفح در فضای مجازی
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد