Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شریفی  کارشناس ارشد منابع طبیعی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛  گفت:  از این راه خانواده های زیادی در شهر و روستاها با گشت و گذار در کوه و دشت اقدام به کندن گیاهان خوراکی و عرضه در بازار مصرف شهرها می نمایند، گیاهانی که منبع غذایی بسیاری از خانواده هاست و علاوه بر مصرف خوراکی، خواص دارویی فراوانی دارند

وی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته افراد ناآگاه اقدام به برداشت این گیاهان با ریشه می کند که این کار موجب ازبین رفتن گونه گیاهان خوراکی می شود و ممکن است که  نسل این گیاهان منقرض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد  در طی چندین سال نسل این گیاهان منقرض شده و مراتع عاری از این گیاهان می شود و این مساله در ساده ترین حالت یک فاجعه است و نتایج مخرب فراوانی را به بار خواهد آورد.

شریفی افزود: افرادی که تمایل به استفاده از این گیاهان برای سبد غذایی خود دارند باید  از جداکردن این گیاهان از ریشه جدا پرهیز کنند و باید از ساقه این گیاهان را جدا کنند تا  هم از خواص بی شمار این گیاهان استفاده کنند و هم نسل گیاهان برای آیندگان نیز باقی بماند.

 

انتهای پیام/ز

گیاهان بهاری را از ریشه جدا نکنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اردیبهشت فصل رویش "ریواس" گیاه کوهی پرخاصیت است؛ خاستگاه این گیاه کوهی با ساقه‌های قرمز و سبز در مناطق کوهستانی است.

ساقه‌های این گیاه برای تازه‌خوری و استفاده در انواع خورشت و سوپ کاربرد داد و برگ‌هایش علاوه بر خوراک دام، سبب جلوگیری از جاری شدن سیلاب در دشت‌ها می‌شود.

ریواس از تيره ترشک ها است و مصرف دارویی هم دارد که البته برداشت  بی‌رویه آن به به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شکوفه‌های بهاری در عجب شیر
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی