Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - فرماندار فارياب گفت: سالانه 50 هزار تن کان سنگ طلا از معدن فارياب در جنوب استان کرمان استخراج مي شود.

علي نيک نفس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه بهره برداري از معدن طلاي فارياب از سال 93 آغاز شده است افزود: در آينده با راه اندازي طرح هاي توسعه اي، استخراج بيشتري خواهيم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر لزوم راه اندازي کارخانه هاي فرآوري در جنوب کرمان و جلوگيري از خام فروشي اظهار کرد: عمليات اجرايي احداث کارخانه فرآوري کان سنگ طلا از مهر ماه امسال در فارياب آغاز شده و تاکنون 60 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
فرماندار فارياب با بيان اينکه براي احداث کارخانه طلا 22 ميليارد تومان اعتبار نياز است ،تصريح کرد: تاکنون 12 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت اين کارخانه هزينه شده است.
وي اضافه کرد: با راه اندازي فاز يک اين کارخانه تعداد 100 نفر به طور مستقيم و 350 نفر غير مستقيم مشغول به کار مي شوند.
نيک نفس با اشاره به اينکه اعتبار مورد نياز اين پروژه توسط بخش خصوصي تامين مي شود گفت: با راه اندازي فاز يک، سالانه حدود 100 کيلو طلا در فارياب فرآوري و توليد خواهد شد و در فازهاي بعدي به همين ميزان، افزايش توليد و اشتغال خواهيم داشت.
جنوب استان کرمان متشکل از هفت شهرستان با جمعيت يک ميليون نفر، يک سوم وسعت استان پهناور کرمان را به خود اختصاص داده است.
شهرستان فارياب با 34 هزار نفر جمعيت در فاصله 332 کيلومتري جنوب شرقي مرکز استان کرمان واقع شده است.
فارياب با شهرهاي رودان و زيارتعلي در شمال استان هرمزگان هم مرز است.
7450/7429/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت

جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: با همت سرمایه گذار و با ثبت رکورد‌های جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

جلالیان بیان کرد: همچنین در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

تولید ۹۸ کیلوگرم شمش طلا در معدن هیرد

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین به بهره برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: پارسال عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود.  

او همچنین به بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و ادامه داد: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در مرحله نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

جلالیان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد
  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن هیرد
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟