Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی این کشور در پیامی در توئیتر نوشت: یک نکته جالب: هاسپل، رییس جدید سیا که چندین نفر را شکنجه کرده است، احتمال دارد بر اساس شکایت دادستان فدرال آلمان در سفر به اروپا و دیدار با روسای سازمان اطلاعات کشورهای دیگر با حکم بازداشت مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس شکایت دادستان فدرال آلمان، هاسپل سرپرست دو روانشناس بوده است که مسوول تدوین برنامه شکنجه علیه مظنونان تروریستی در زندان‌های محرمانه سازمان سیا و زندان گوانتانامو بوده است.  
جینا هاسپل، یکی از افسران برجسته اطلاعاتی سیا است که دونالد ترامپ روز گذشته او را به عنوان جانشین مایک پامپئو نامزد ریاست جدید این سازمان معرفی کرده است که در صورت تصویب کنگره، نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که به این مقام می‌رسد.
جینا هاسپل یکی از باسابقه‌ترین افسران سیا است که ۳۰ سال سابقه کار اطلاعاتی دارد. با وجود این، رسانه‌های آمریکا از او به عنوان چهره مناقشه‌برانگیزی یاد می‌کنند چراکه گفته شده او از حامیان شکنجه در بازجویی‌های سیا است و همچنین این سازمان تحت نظر او یک زندان مخفی در تایلند دایر کرده بود.
این گزارش‌ها مربوط به سال ۲۰۰۲ (یک سال پس از حملات ۱۱ سپتامبر) است که طی آن فاش شد، سیا با دایر کردن یک زندان مخفی در تایلند تحت ریاست هاسپل، بازداشت شدگان و مظنونان عضویت در گروه القاعده را شکنجه می‌کرد.
بنابر این گزارش‌ها، ماموران سیا در این زندان‌های مخفی که به "مراکز سیاه" شهرت یافته بودند از "روش‌های پیشرفته بازجویی" استفاده می‌کردند؛ روش‌هایی چون غرق مصنوعی با ریختن آب به روی صورت زندانی.
این "مراکز سیاه" با به قدرت رسیدن باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و مخالفت او با شکنجه تعطیل شد. اکنون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی پس از راه یافتن به کاخ‌ سفید نسبت به استفاده از روش‌های سخت‌گیرانه با هدف پیشگیری از حملات تروریستی در خاک آمریکا ابراز تمایل کرده است.
به همین علت نامزدی جینا هاسپل به عنوان گزینه جدید ریاست سازمان سیا با واکنش وکلای حقوق بشری چون کریستوفر اندرز، معاون دفتر واشنگتن اتحادیه دفاع از حقوق مدنی آمریکا (که یک نهاد غیردولتی است) روبه‌رو شده که به نیویورک تایمز گفته این انتخاب "بسیار نگران‌کننده" است.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، جینا هاسپل به عنوان یک افسر مخفی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سال ۲۰۰۲، روی پرونده شکنجه دو مظنون تروریستی کار کرده. او بعدا در عملیات امحای نوارهای ویدیویی که از جلسات بازجویی خشن و وحشیانه آنها در زندان مخفی در تایلند ثبت و ضبط شده بود، شرکت کرده بود.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست