Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@14:06:20 GMT

تامین کتاب و منابع اطلاعاتی مورد نیاز شهروندان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۵۵۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی ضمن تشکر از پیگیری های آقای دکتر حق شناس رئیس محترم کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و مساعدت آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جوادی معاون محترم فرهنگی وزیر، جهت تامین کتب و تجهیز منابع کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحت عنوان "عیدانه کتابخانه ها" خاطر نشان کرد در جلسه ای که به مناسبت هفته کتاب در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزار گردید مسئله عدم تخصیص بودجه خرید کتاب به عنوان یکی از مشکلات اصلی کتابخانه های شهر تهران مطرح گردید که رئیس کمیسیون فرهنگی قول پیگیری و مساعدت تامین منابع کتابخانه ها را دادند و در اولین گام با رایزنی های انجام شده، مرحله اول تهیه و تحویل کتب و نشریات مورد نیاز کتابخانه های سازمان محقق گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایمان کرد ضمن انتقاد از عدم تخصیص بودجه خرید کتاب در سازمان طی 6 سال گذشته افزودند با توجه به آمارهای موجود این امر باعث کاهش چشمگیر مراجعه شهروندان به کتابخانه ها شده است و انتقادات بسیاری را از جانب مخاطبین این مراکز به همراه داشته است. لذا با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور یکی از اولویت های مدیریت شهری در دوره جدید، مدیریت متمرکز کلیه فعالیت های حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین توسعه و تجهیز کتابخانه های شهر تهران مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است