Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، «اصلاحات ساختاری و ثبات مالی»، «ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی»، «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی»، «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها»، «ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی»، «رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» و «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» از محورهای اصلی بیست و هشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبات مالی؛ ضرورت‌ها و چالش‌ها، اثرات متقابل بازارهای مالی و ثبات مالی و اولویت‌بندی اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی سرفصل‌هایی است که در محور «اصلاحات ساختاری و ثبات مالی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین اصلاح قانون پولی و بانکی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، حکمرانی خوب در بانکداری مرکزی، استقلال، شفافیت و پاسخگویی در بانکداری مرکزی، اقتصاد سیاسی اصلاح ساختار بانکداری مرکزی، سیاست‌گذاری پولی و تنظیم مقرارت احتیاطی، ساختار نظارت بانکی در بانکداری مرکزی نوین و نظارت بر فن‌آوری‌های نوین مالی و ثبات مالی در زیرمجموعه محور «ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی» مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

محور سوم این همایش «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی» است که به زیرمحورهای ساختار مالی دولت، عوامل ناپایداری بودجه و آثار آن بر ثبات مالی، کسری بودجه و پایدارسازی بدهی‌های دولت، اصلاح ساختار تعامل سیاست پولی و مالی در راستای رفع سلطه مالی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی و پایدارسازی درآمدهای دولت تقسیم‌بندی شده است.

همچنین در محور «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها» مسائلی از جمله ارزیابی آخرین وضعیت فرآیند اصلاح ساختار نظام بانکی، ثبات نظام بانکی، ثبات مالی و ثبات اقتصاد کلان، اصلاح ساختار ترازنامه نظام بانکی: از دارایی‌ها تا بدهی‌ها، اصلاح ساختار مدل کسب و کار بانک‌ها، اصلاح ساختار نظام نظارت بانکی در راستای اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار گزارشگری مالی در بانک‌ها: پیشرفت‌ها و چالش‌ها، قیمت گذاری خدمات بانکی در راستای اصلاح ساختار درآمدی بانک‌ها، مدیریت بدهی‌های دولت به نظام بانکی، ساختار مناسب شرکت‌های مدیریت دارایی و صندوق اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار صندوق ضمانت سپرده، بازسازی و گزیر در نهادهای مالی در این همایش مطرح خواهد شد.

محور پنجم این همایش «ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» است که بازار سرمایه و نقش آن در ثبات مالی، نظام بیمه و نقش آن در ثبات مالی و صندوق‌های بازنشستگی و نقش آن در ثبات مالی در زیرمجموعه این محور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» محور ششم این همایش را تشکیل می‌دهد که ارزیابی وضعیت نظام ارزی و بازار ارز، آثار نوسانات ارزی بر ثبات مالی، تراز پرداخت‌ها، ذخایر ارزی و ثبات نرخ ارز، تعامل سیاست پولی و مالی برای حفظ ثبات ارزی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی در راستای حفظ ثبات ارزی و ارتباطات بین‌المللی نظام بانکی و ثبات بازار ارز مسائلی است که در این محور مطرح خواهد شد.

محور هفتم این همایش نیز «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» است که ارزیابی وضعیت تورم و پایداری آن، سیاست پولی و آثار متقابل پایداری تورمی و ثبات مالی، عوامل ناپایداری تورمی و راهکارهای پایدارسازی تورم پایین، مدیریت نرخ سود و ثبات مالی و آثار ناپایداری مالی بر نرخ سود مباحثی است که در این محور مطرح می‌شود.

یادآور می‌شود بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی خردادماه سال ۹۷ توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً از طریق پورتال همایش اعلام خواهد شد.

محورهای بیست وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی را اینجا می‌توانید ببینید.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان