Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در شهرستانهای ۱۷ گانه به حالت آماده باش درآمدند. ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی و ملی  افزایش می‌یابد. در ایام نوروز متخلفان از فرصت سوء استفاده می‌کنند و با تصور این که ایام تعطیلات است و نیروهای حفاظتی و قضایی در تعطیلات به سر می‌برند، در بسیاری از مناطق به تصرف اراضی ملی و کشاورزی اقدام می‌کنند، از همین‌رو و به دنبال تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی و کشاورزی، اقدامات جدی از سوی همه نهادهای مربوط برای تعطیلات نوروز در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اعلام اینکه 19 گشت ویژه یگان حفاظت از اراضی ملی در سطح استان به صورت گشت تلفیقی با نیروهای یگان حفاظت اداره مسکن و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری و امور اراضی و نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی آماده دریافت گزارش‌ها مردمی هستند، می‌افزاید: برابر هماهنگی به عمل آمده با سردار فرماندهی نیروی انتظامی استان عوامل انتظامی و مرزبانی نیز در زمان انجام مأموریت‌ها به نیروهای یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی کمک خواهند کرد و در صورت اعلام نیاز گشت‌های مشترکی در حفاظت از عرصه‌ها حضور خواهند داشت.

مشاور انتظامی و مسئول سامانه 131 امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با اعلام آمادگی 17 تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی سامانه 131 در سطح استان می‌گوید: در ایام تعطیلات نوروزی، این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت را در این ایام انجام می‌دهند.

سرهنگ جواد خضرلو در این باره یاد یاد آور شد: مردم در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 اطلاع رسانی کنند.

تشدید برخورد با تخریب اراضی ملی و کشاورزی در نوروز

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  نیز با تاکید بر تشدید برخورد با تخریب اراضی ملی و کشاورزی در نوروز گفت: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی 36 گشت یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشت‌ها آماده دریافت هر گونه گزارش‌ها و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

مهدی سرخوش با بیان این مطلب اظهار داشت: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون

سرخوش با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می‌کنند، گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: این گشت‌ها در ایام نوروز نیز آماده دریافت هر گونه خبرها و اطلاعات مردمی به صورت 24 ساعته در این خصوص خواهند بود و مردم در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی مراتب را از طریق تماس با سامانه‌های ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی و اراضی ملی اطلاع دهند.

سرخوش افزود: نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز از اهداف راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی در استان است.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی از آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از هجدهم خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان، محمدعلی نائل قراملکی با اشاره به پروازهای حج اظهار کرد: نخستین پرواز مربوط به حج تمتع امسال از فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه روز هجدهم خرداد انجام خواهد شد.

وی افزود: عملیات رفت زائران از هجدهم تا بیست‌ویکم خرداد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در این چهار روز ۱۹۲۰ نفر در قالب ۱۵ کاروان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.

قراملکی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای حضور زائران و همچنین همراهان آنها اندیشیده شده است و امیدواریم با این تمهیدات مشکلی در روزهای بدرقه حجاج در فرودگاه شهید باکری ارومیه نداشته باشیم.

کد خبر 751280

دیگر خبرها

  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی