Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و دریانوردی و مناطق آزاد با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در بنادر و مناطق ویژه اقتصادی استفاده کنیم، اظهار کرد: بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های موجود در مناطق آزاد باید در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: با ارتقای عملیات بندری باید رونق را در بنادر تجاری کشور افزایش دهیم، چراکه با این رویه شاهد هم‌افزایی و مشارکت سازمان‌های مربوطه خواهیم بود که موجب تحول در بنادر کشور به ویژه بنادر شمالی می‌شود.

راستاد تصریح کرد: بنادر کشورعلاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری، باید فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزوده نیز داشته باشند و ما باید بازاریابی و افزایش تخلیه و بارگیری این بنادر را تضمین کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: باید در نوار ساحلی کشور و اراضی پس کرانه رونق اقتصادی و فعالیت‌های تولیدی و نیز با ایجاد مراکز تولیدی، اشتغال‌زایی را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه باید بنادر تجاری کشور را مانند چابهار توسعه دهیم، گفت: سعی کرده‌ایم با افتتاح فاز اول بندر چابهار رونق اقتصادی را در این منطقه افزایش دهیم.

راستاد با اشاره به اینکه سازمان بنادر متولی امور دریایی و مرجع حاکمیتی دریا به شمار می‌آید، تاکید کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت بنادر کاسپین و انزلی در تفاهم‌نامه مذکور بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: باید به واسطه ظرفیت خوب بنادر شمالی توسعه حمل و نقل دریای خزر صورت گیرد و این مساله تنها با واردات نیست، بلکه توجه به صادرات و ترانزیت کالا از مهم‌ترین اقدامات است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید سهم بنادر از صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه دریای خزر افزایش یابد.

به گفته راستاد، ظرفیت بنادر شمالی کشور حدود ۳۰ میلیون تن است که در حال حاضر از شش میلیون تن ظرفیت آن، معادل یک پنجم استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: باید تلاش برای ارتقای رقابت‌پذیری بنادر شمالی انجام شود تا بتوانیم در جذب کالا موفق باشیم و در این راستا نیازمند استفاده از تسهیلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.

راستاد در خاتمه گفت: با رویه فعلی در راستای افزایش همکاری و مشارکت بین منطقه آزاد و سازمان بنادر شاهد تحول خوبی در بنادر کشور به ویژه بنادر شمالی خواهیم بود و تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مدنظر قرار گرفته که به زودی بین دو مجموعه امضا و مبادله می‌شود که به عنوان سند بالادستی در همه نواحی ساحلی کشور تلقی خواهد شد تا ارتباط بهتری بین سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مناطق آزاد را فراهم کند.

انتهای پیام/

تنها از یک پنجم ظرفیت بنادر شمالی استفاده می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است