Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:59:20 GMT

21 درصد خدمات اورژانس کشور مربوط به حوادث جاده ای است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۶۱۱۲

21 درصد خدمات اورژانس کشور مربوط به حوادث جاده ای است

شهرری - ایرنا - سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه خدمات رسانی به حوادث جاده ای از جمله اولویت های کاری اورژانس است، گفت: 21 درصد از مجموع خدمات درمانی ارائه شده این سازمان در سال 96 به حوادث جاده ای اختصاص داشت.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در مانور بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز97 که در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: امسال با حمایت دولت شاهد افزایش چشمگیر پایگاه های جاده ای، ناوگان هوایی امداد، تجهیز و تکمیل ناوگان زمینی امداد برای ارایه خدمات بهتر به مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ظرفیت خدمات رسانی اورژانس کشور با همکاری و مساعدت سایر دستگاه نسبت به سال های گذشته در موقعیت مناسبی قرار دارد و این نشان ازهم افزایی تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت و امنیت مردم را دارد.
وی ادامه داد: اورژانس های تمامی بیمارستان های کشور در ایام نوروز با تمام ظرفیت به مردم خدمات رسانی خواهند کرد و تمامی پزشکان، دندانپزشکان و بخش های جراحی اورژانس های کشور به طور کامل فعال و در حال آماده باش هستند.
سرپرست اورژانس کشور در خصوص تجهیزات جدید اورژانس کشور در نوروز ٩٧ اظهار داشت: کلیه آمبولانس های کشور به سیستم دستگاه نوار قلب، الکترو شوک، سونوگرافی و به گروه خونی o منفی برای جلوگیری تلفات حوادث احتمالی تجهیز شده اند.
وی با بیان اینکه سامانه شبانه روزی ١١٥ در همه جای کشور در خدمت مسافران نوروزی خواهد بود، یادآور شد: مسافرانی که دچار بیماری های مزمن مانند ناراحتی های قلبی، دیابت، سرع و زنان باردار باید با مشورت پزشک خود سفر کنند و داروهای خود را به همراه داشته باشند.
وی به نظارت وزارت بهداشت بر رستوران های بین راهی و مراکز تهیه و توزیع غذا در کشور نیز اشاره کرد و عنوان داشت: سختگیری های زیادی در حوزه نظارت بر رستوران ها و سایر امور بهداشتی مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ٩٧ امروز(چهارشنبه) با حضور آخوندی وزیر راه و شهر سازی، مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا، کولیوند رییس سازمان اورژانس، سلیمی رییس امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ درضلع جنوبی حرم مطهرامام خمینی(ره) برگزار شد.
تهرام 3218/6003**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اولین جلسه مانور دور میزی در جهت توجیه وظایف دستگاه‌های مختلف به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی و واکنش مناسب بعد از وقوع این حوادث برگزار شد، گفت : با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالاً این مانور طی نیمه دوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی غیر مترقبه خصوصاً زلزله و سیل در این استان طی سنوات گذشته، افزود: یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در زمان وقوع حوادث اینچنینی آمادگی کامل و بهترین واکنش دستگاه‌های خدمات رسان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: آمادگی برای هر نوع حادثه غیر مترقبه‌ای نیازمند این است که دستگاه‌ها از قبل عکس‌العمل درست و به موقع را بدانند و در زمان وقوع آن را اجرا و از بلاتکلیفی و موازی کاری پرهیز کنند که آن هم با برگزاری مانور‌های تمرینی امکان پذیر خواهد بود.

یگانه گفت: در این راستا بزودی مانوری با پیش فرض وقوع یک زلزله مهیب در سطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و در این مانور قرار است دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به مأموریت‌های محوله اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این مانور متفاوت با مانور‌های قبلی است، تصریح کرد: بر خلاف مانور‌های قبلی این مانور در بافت فرسوده و در مرکز شهر کرمانشاه به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.

یگانه به دلایل برگزاری این مانور در بافت فرسوده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از این دلایل مشارکت دادن ساکنان محلات صعب‌العبور و فرسوده است تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه با واکنش و پاسخ صحیح به حادثه آشنا شده و نیز بهترین همکاری را با دستگاه‌های خدماتی و امدادی داشته باشند.

به گفته وی، دومین دلیلی که این مانور در بافت فرسوده برگزار می‌شود این است که مردم عیناً مشاهده کنند در زمان وقوع حادثه به دلیل باریک بودن مسیر‌ها و کوچه‌های این محلات امکان امدادرسانی خودرو‌های آتش‌نشانی و امدادی وجود ندارد بنابراین جهت نوسازی و مقاوم سازی منازل خود اقدام کرده و در این راستا می‌توانند از بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد، لذا اهمیت برگزاری این مانور در محلات قدیمی مرکز شهر دوچندان است.

یگانه تاکید کرد: در این مانور همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان مشارکت خواهند داشت و قبل از برگزاری نیز جهت جلوگیری از استنباط اشتباه مردم و هراس احتمالی ساکنان و رهگذران از قبل اطلاع رسانی‌های گسترده به مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: هنوز زمان دقیق برگزاری این مانور مشخص نیست، اما تلاش می‌شود این مانور در روز تعطیل که امکان مشارکت حداکثری مردم وجود دارد، برگزار شود.

یگانه هدف از برگزاری این مانور را شناسایی نقاط ضعف خدمات رسانی و رفع آن دانست تا در زمان وقوع حوادث احتمالی با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگری از اهداف برگزاری این مانور ارزیابی دستگاه‌های خدمات رسان توسط تیم ارزیاب مدیریت بحران کرمانشاه است که معیار‌هایی از قبیل مدت زمان رسیدن به محل حادثه، برخورد و نوع عکس‌العمل، مجهز بودن به امکانات مورد نیاز و… بررسی و نقاط قوت و ضعف هر دستگاه شناسایی شده و نقاط ضعف را در جهت رفع آن به دستگاه مربوطه اعلام خواهد کرد.

یگانه افزود: در این مانور اقداماتی شامل شناسایی مکان امن در محله و اسکان اضطراری مردم در آنجا، ارائه خدمات درمانی اورژانسی و پیش بیمارستانی به مصدومین، بیرون کشاندن اجساد از زیر آوار و کفن و دفن این اجساد تمرین خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • تصادف عجیب ۳ دستگاه خودرو در جاده یاسوج ـ اصفهان+فیلم