Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وين - ايرنا - عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور و دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره مشارکت فعالي در طرحهاي مصوب سازمان ملل و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم اين سازمان داشته است اما آنها در اجراي تعهدات خود کوتاهي کرده اند.

وزير کشور امروز (چهارشنبه) پس از ديدار با وزير کشور و کار سنگاپور در حاشيه شصت و يکمين اجلاس کميسيون مواد مخدر سازمان ملل در وين، درباره موضوع سياسي شدن کمک هاي بين المللي به کشورهاي پيشرو در مقابله با قاچاق مواد مخدر تاکيد کرد: سازمان ملل و دفتر UNODC به عنوان نهادي بين المللي و کشورهاي عضو اين کميسيون بر اساس منشوري که وجود دارد بايد براي مقابله و مبارزه با مواد مخدر به ساير کشورها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين کمک ها مي توانند در قالب تبادل انواع تجهيزات مانند سگ هاي موادياب، دستگاه‌هاي اشعه ايکس و کمک‌هاي اطلاعاتي باشد اما آنها در گذشته و قبل از برجام به بهانه تحريم بودن ايران از انجام اين کمک ها خودداري مي کردند و اين کار آنها اصلاً جاي توضيح و توجيه ندارد زيرا اين يک مسئله بين المللي بوده و عدم همکاري ها موجب آسيب رسيدن در تمام کشورها مي‌شود.
رحماني فضلي ادامه داد: پس از آن هم در طرح هايي که به منظور مقابله با مواد مخدر مصوب کردند جمهوري اسلامي ايران همواره فعال حضور يافته و عمل کرده است زيرا اين اعتقاد انساني و ديني است ولي متاسفانه آنها در اجراي تعهدات خودشان کوتاهي کردند و حتي در توزيع منابع نيز کمک ها به کشورهايي که مشکلات و پيچيدگي به مراتب کمتر از افغانستان دارند بيشتر است و منابع کمتري را براي اجراي طرح‌هاي مربوط به افغانستان اختصاص داده اند.
وي اضافه کرد: اين اقدام آنها نشان مي‌دهد که اين تصميمات به واسطه برخي از دخالت ها يا تحليل‌هاي غلط و نگرش‌هاي سياسي که در اعضا حاکم است، انجام مي‌گيرد به طوري که در بحث مبارزه با مواد مخدر و کمک به مردم کشورهاي تحت تاثير نبايد نگاه گزينشي، سياسي و تبعيض آميز وجود داشته باشد زيرا اين يک مسئله انساني است و همه بايد به هويت انسان‌ها احترام بگذارند.
وزير کشور گفت: اين مسائل را در ديدار معاون دبير کل سازمان ملل تشريح و مصداق هايي هم به همراه اسناد و شواهد ارائه کرديم که آنها هم تاکيد کردند اين مسائل را پيگيري مي کنند.
** ايران و سنگاپور تفاهمنامه مبارزه با مواد مخدر امضا مي کنند
رحماني فضلي امروز با وزير کشور سنگاپور نيز ديدار کرد و اعلام شد که ايران و سنگاپور در مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه همکاري امضا مي کنند.
وي درباره اين ديدار گفت: در اين ديدار در زمينه همکاري هاي مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ترغيب کشورهاي بالکان در اين امر و همچنين ترغيب آنها براي کمک بيشتر به کشور افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا از اين طريق بتوانيم طرح توسعه پايدار و معيشت جايگزين را در اين کشور اجرا کنيم.
وزير کشور افزود: همچنين اطلاعاتي از چگونگي اجراي اين طرح به طرف سنگاپوري ارائه شد که در نهايت تصميم گرفته شد سند همکاري بين ايران و سنگاپور امضا شود تا بر اساس اين سند در جهت اجراي اين طرح و ساير موارد همکاري کنيم.
اروپام**1078**1479
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم