Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار و ۸۲۸ زن سرپرست خانوار در استان اردبیل وجود دارد. ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فریبرز دهقان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده از سرشماری سال 95 تمامی اطلاعات و آمار استان اردبیل به تفکیک زن و مرد احصاء شده است و این آمارها در برنامه‌ریزیهای بلند مدت اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق این آمارها یک میلیون و 60 هزار نفر جمعیت بالای 10 سال در استان اردبیل وجود دارد که این افراد به تفکیک ازدواج زن و مرد در این آمار احصاء شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: 376 هزار و 867 خانوار در سطح استان اردبیل زندگی می‌کنند که از این تعداد 40 هزار و 828 خانوار توسط سرپرست زن اداره می‌شود.

دهقان تصریح کرد: ما می‌توانیم از این آمار و تحلیل‌ها برای برنامه‌ریزیها به منظور رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی استفاده کنیم که قطعا باید از این آمارها و تحلیلها برای رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: از 40 هزار زن سرپرست خانوار که طبق سرشماری سال 95 در استان اردبیل وجود دارد 14 هزار زن سرپرست خانوار عضو و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که 2 هزار نفر از این بانوان نیز از بیمه‌های حمایتی دولتی بهره‌مند می‌شوند.

حسین دشتی بیان کرد: حمایت از ازدواج مجدد بانوان مطلقه در کمیته امداد به صورت پایلوت در قم اجرایی شده که نتایج مثبتی به دنبال دارد که ما نیز سعی داریم این برنامه را در استان اردبیل به اجرا برسانیم.

وی افزود: کمیته امداد استان به روشهای مختلف از زنان سرپرست خانوار حمایت کرده و آنها را تحت پوشش خود قرار داده است که امیدواریم سایر دستگاههای اجرایی در این زمینه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل را یاری کنند.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات

شهریار سرداری گفت: هفت پروژه شامل راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود در یک ماه گذشته از امسال در نقاط مختلف روستایی استان تکمیل شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: پیش‌تر مجوز احداث و ارتقای ۳۵۹ سایت ارتباطی در نقاط مختلف استان اردبیل از سوی وزارتخانه به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده بود که بر اساس آن تاکنون ۱۴۲ سایت با فناوری نسل چهارم (۴ G) راه‌اندازی شده و در مجموع ۲۹۰ روستای استان را زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است.

او همچنین بر ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه جی‌نف (GNAF) از سوی اداره‌کل پست و همکاری بیشتر شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه با عنوان کامل «پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان‌محور» از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جهش بزرگی در نحوه خدمات‌رسانی و هوشمندسازی دولت ایجاد کند.

سرداری در ادامه با اشاره به حذف دکل ارتباطی که پیش‌تر در نزدیکی پل بسیج اردبیل قرار داشت، اظهار کرد: این اقدام نیز به دلیل عملیات عمرانی در آن محدوده انجام شده است که تلاش می‌شود با شناسایی مکان مناسب دیگر و جایگزینی آن، خدمات ارتباطی و پوشش مناسب اینترنتی برای ساکنان محل فراهم شود.

او تصریح کرد: برای پایداری شبکه ارتباطی استان اقدام‌های لازم به منظور تامین سوخت مخزن‌های ایستگاه‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه اردبیل انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین گفت: برقراری امنیت دستگاه‌های تابعه و جلوگیری از هر گونه نفوذ امنیتی به زیرساخت‌های فیزیکی، شبکه‌های داخلی و اینترنتی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد و در همین راستا ارایه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به همه کارکنان در این زمینه ضروری است.



 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل