Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:47:43 GMT

همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی وزارت دفاع برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۶۷۶۳

همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی وزارت دفاع برگزار شد

همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی سال ۹۶ وزارت دفاع برگزار شد. ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ سیاسی امنیتی - دفاعی نظرات

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ششمین همایش تجلیل از قهرمان ورزشی وزارت دفاع در سال 96 با حضور جانشین سازمان ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح، جمعی از ورزشکاران  و مدیران ارشد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم آزورهجانشین سازمان ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با قدردانی از فعالیت‌های موثر و ارزشمند وزارت دفاع در توسعه وزرش قهرمانی در رشته‌های مختلف در این وزارتخانه اظهار داشت: طی سالیان اخیر شاهد توفیقات این وزارتخانه در حوزه ورزش قهرمانی و کسب عناوین برتر هستیم.

وی موفقیت‌های ورزشی وزارت دفاع را در سایه حمایت‌های بی‌شائبه وزرای دفاع، مدیران ورزشی و تلاش ارزشمند حوزه ورزش این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با روندی که وزارت دفاع در در پیش گرفته است،  به طور یقین در سال های آینده شاهد موفقیت های روز افزونی درعرصه ورزش وزارت دفاع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز ورزش در تمام حوزه‌های وزارت دفاع نهادینه شده است، تصر‌یح کرد: امروز توجه به حوزه آمادگی جسمانی نیروهای مسلح ‌مورد تاکید ویژه فرمانده معظم کل قوا و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد که وزارت دفاع باید در این عرصه سرمایه‌گذاری دوچندان داشته باشد.

امیر آزوره با تشریح اهمیت توجه به آمادگی جسمانی در نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی نیروهای مسلح از اهمیت خاصی برخوردار است و به نوعی نشانگر  قدرت و آمادگی  نیروهای مسلح در عرصه ورزش بین المللی است.

جانشین سازمان ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران نیروهای مسلح در عرصه جهانی تاکید کرد: زمانی که  پرچم یک کشور در مسابقات ورزشی به احتزاز در می آید به نوعی اقتدار آن کشور نمایان می‌شود به همین جهت تا جایی که امکان دارد باید در حوزه ورزش قهرمانی در نیروهای مسلح سرمایه‌گذاری داشته باشیم.‌

سردار علیرضا تمیزیمدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم با بیان اینکه توجه به ورزش در این وزارتخانه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: با توجه به تعداد کارکنان پایور و وظیفه، ‌وزارت دفاع‌ تاکنون در ورزش قهرمانی به موفقیت‌های خوبی ‌دست یافته‌ است.

وی با اشاره به توجه و عنایت  شخص مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به امر ورزش اظهار داشت: در وزارت دفاع تلاش کرده‌ایم با تمسک به منویات معظم له در ‌خصوص ور‌زش، در ورزش قهرمانی و ورزش همگانی به ویژه در بین خانواده‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم و بحمدالله تاکنون موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.

سردار تمیزی در پایان تاکید کرد: اگر فرماندهان نیروهای مسلح عنایت ویژه‌ای به ورزش قهرمانی در بین کارکنان به ویژه کارکنان وظیفه داشته باشند به طور حتم ورزش نیروهای مسلح متحول خواهد شد و عناوین قهرمانی این وزارتخانه در عرصه جهانی افزایش می‌یابد.

سرهنگ حسین خوش‌عمل مدیرکل تربیت بدنی وزارت دفاع نیز در این مراسم با اشاره به ارتقاء دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه ورزش گفت: در حال حاضر 24 هیئت ورزشی در سطح وزارت دفاع فعال است.

وی با بیان اینکه امروز وزارت دفاع جزء عناصر اصلی ورزش قهرمانی در نیروهای مسلح محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر و‌رزشکاران این وزارتخانه حضور فعالی در ورزش نیروهای مسلح دارند و بارها در مسابقات مختلف کشوری و جهانی موفق به کسب  عناوین برتر نائل شده اند.

در پایان این مراسم از قهرمانان ورزشی وزارت دفاع در رشته های مختلف ورزشی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
 

R1429/P31462/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فرماندهان نظامی ایران اخبار نظامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است

امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس تاکید کرد: راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیرمحمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت 10 اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

دهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه ازخودگذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است؛ تمدنی که بر شالوده فرهنگ هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین اسناد حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است، بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری شش هزار ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن‌ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی و زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تأکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ یاد کرده‌اند.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متأثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان‌خواران و دست‌نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود، شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهم‌ترین کشوری به شمار می‌رود که همواره نقش مهمی را در تعاملات مناسبات منطقه و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است؛ بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود که در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد