Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@13:42:53 GMT

عملیات راه اندازی موزه نوش آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۷۰۲۷

عملیات راه اندازی موزه نوش آباد آغاز شد

به گزارش ایرنا، جواد صدیقیان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت طراحی، مطالعه و اجرای طرح های مختلف در سایت موزه شهر زیرزمینی نوش آباد اختصاص یافته است.
وی افزود: جداره سازی و احیای حوضخانه مرکز محله توده به عنوان مرکز معرفی و آموزش شهر زیرزمینی نیز از دیگر اقدام ها در راستای راه اندازی موزه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: راه اندازی این سایت موزه پس از یک دهه پیگیری با هدف به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی کشف شده در شهر زیرزمینی اویی و آثاری در باب مردم شناسی و آداب و آئین های کهن رایج در نوش آباد انجام می گیرد.
او اضافه کرد: بنای موزه از اثرهای دوران قاجار با 800 متر مربع مساحت و 400 متر مربع زیربنا از سوی شهرداری نوش آباد خریداری شد و کار تجهیز و مرمت آن برعهده میراث فرهنگی است.
موزه نوش آباد در مرکز محله درب ریگ و در بنای تاریخی شتر خان قرار دارد که سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد.
بیش از 100 اثر تاریخی در شهر نوش آباد از توابع آران و بیدگل وجود دارد که تا کنون 20 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهر تاریخی نوش آباد در سه کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل می باشد.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،داوود فرازی  افزود: برای مرمت و ساماندهی این تعداد بنا ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مسجد جامع ارومیه، مدرسه هدایت، مدرسه ۲۲ بهمن، بافت تاریخی ارومیه، بازار تاریخی و بافت تاریخی خوی، کاروانسرای شاه عباسی خوی، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، پایگاه ملی حسنلوی نقده و ساختمان ستاد لشگر در ارومیه از جمله بناهای تاریخی مرمت شده هستند.

وی ادامه داد: همچنین موزه مردم شناسی ارومیه، راسته سنگتراشان بازار ارومیه، راسته میرهاشم، مسجد سیدالشهدا (ع) خوی، حمام تاریخی قبان شاهین دژ، حمام تاریخی باروق، حمام تاریخی محمود آباد، پل میرزا رسول میاندوآب، موزه مردم شناسی مهاباد، پل تاریخی میمند نقده، بخشی از قره کلیسای چالدران و بافت تاریخی ماکو از دیگر آثار تاریخی مرمت و ساماندهی شده درسال گذشته به شمار می روند.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به برنامه های اولویت دار سال جاری نیز پرداخت و اظهار کرد: ساماندهی و احیای حجرات و صحن مسجد جامع ارومیه، ساماندهی و احداث مجموعه یادمان شمس تبریزی خوی، ادامه عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران، احیای جداره های بافت تاریخی خیابان امام (ره) و ساماندهی و توسعه موزه باستان شناسی ارومیه از جمله این برنامه هاست.

فرازی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی و احیای بناهای تاریخی گفت: هنوز اعتبار مرمت و ساماندهی آنها مشخص نشده است.

دیگر خبرها

  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • آغاز کشت هندوانه‌ی ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • آغاز عملیات ساخت تقاطع سه سطحی در خرم‌آباد
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی