Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه گناباد گفت: محور تبلیغات گردشگری در این شهرستان باید زیارت بقاع متبرکه و مقبره امامزادگان باشد و قنات جهانی قصبه و سایر آثار تاریخی در اولویتهای بعدی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام حسن صادقی نسب صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد، گفت: وجود بقاع متبرکه چند امامزاده در مناطق مختلف شهری و روستایی گناباد ظرفیت بسیار مهم برای توسعه گردشگری مذهبی در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با انتقاد از مظاهر بد حجابی بین مسافران و گردشگران در گناباد، رعایت موازین شرعی و حفظ عفاف و حجاب توسط آنان را خواستار شد و اظهار کرد: برای تبلیغ در این زمینه، نصب تابلوها و بنرهایی در اطراف آثار تاریخی و گردشگری شهرستان توصیه می شود.


وی گفت: اعتراض مردم و مسئولان گناباد نسبت به انتساب نام دراویش به این شهرستان باید به صورت خاص در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی پیگیری شود.


حجت الاسلام صادقی نسب افزود: پژوهشی در زمینه تصوف توسط جمعی از صاحب نظران گناباد در حال انجام است که نتایج آن به زودی ارائه می شود.


فرماندار گناباد نیز در این نشست، استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و جلب مشارکت عمومی را اساس موفقیت در فعالیتهای فرهنگی و هنری این شهرستان دانست.


محمدعلی نبی پور گفت: افزایش ارتباط بین مسئولان و اقشار مختلف جامعه برای افزایش اعتماد عمومی، سرمایه و همبستگی اجتماعی ضروری است و همه مدیران باید به این امر توجه داشته باشند.


وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری «خواجه اختیار منشی گنابادی» که در آینده نزدیک در این شهر برگزار می شود، استفاده از ظرفیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای افزایش کیفیت این همایش را خواستار شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)