Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛«محمد راستاد»، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: شرایطی فراهم شده که می توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنیم.

او اظهار کرد: مناطق آزاد به واسطه مزایای مضاعفی که دارند می‌توانند نقش خوبی در  ارتقا عملیات بندری و رونق هر چه بیشتر مناطق تجاری کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:امروزه بنادر صرفا مکان های تخلیه و بارگیری کالا نبوده و ما در تلاشیم که در کنار این ها،فعالیت های ارزش افزوده ای داشته باشیم تا بتوانیم بازاریابی را تضمین کرده و بارگیری و رونق  هر چه بیشتر نواحی ساحلی کشور را افزایش دهیم.

راستاد تصریح کرد: اراضی پس کرانه‌ای بنادر همانند بندر کاسپین به سویی خواهند رفت که به فعالیت های ارزش افزوده ای و تولیدی اختصاص پیدا کنند.

او عنوان کرد: با اجرایی کردن الگوی خوب و مفید می‌توان در تمامی بنادر کشور از جمله بندر چابهار،  که چشم‌اندازی برای رونق و توسعه این بندر داریم تسریع کنیم.

راستاد افزود: در این تفاهم نامه برنامه‌ریزی شده که بندر کاسپین در کنار بندرانزلی بتوانند به حداکثر استفاده از ظرفیت‌هایشان برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: آنچه که مسلم است اینکه  به واسطه ظرفیت های خوبی که در بنادر شمالی کشور داریم باید به دنبال این باشیم که حمل و نقل دریایی در حوزه دریای خزر افزایش پیدا کند  نه تنها با اتکا به واردات بلکه باید با افزایش میزان صادرات و ترانزیت می توانیم این کار را رونق بیشتری ببخشیم.

او گفت: با همکاری مناطق آزاد میتوانیم چارچوبی  را تعیین کنیم که سهم بنادر خود را از صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین ترانزیت کالا از طریق بنادر خود افزایش داده و ظرفیت های موجود را به بهره برداری لازم برسانیم.

راستاد با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت بنادر شمالی است و بهره برداری اخیر از آن حدود ۶ میلیون تن است افزود: باید تلاش خود را در خصوص بازاریابی و ارتقا رقابت پذیری بنادر در شمال کشور افزایش دهیم تا بتوانیم با استفاده از تسهیلات و مزایای  قانونی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد  کالای بیشتری جذب کنیم.

او در ادامه گفت: با امضای این تفاهم نامه امیدوارم بتوانیم تحولی جدی و خوبی را بنادر کشور  به ویژه مناطق شمالی داشته باشیم و به دنبال این هستیم که تفاهم و همکاری هر چه بیشتر با مناطق آزاد را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور اشاره کرد: یک تفاهم‌نامه کلی در تمام بخش های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تنظیم شده که توسط وزیر راه و دکتر بانک امضا و مبادله خواهد شد که یک سند بالادستی خوبی خواهد شد.

 

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است