Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@13:39:23 GMT

با ایستادن کالری بسوزانید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۷۴۴۶

با ایستادن کالری بسوزانید

ساعت 24- همه می دانیم که نشستن طولانی مدت و عدم تحرک برای سلامت خطرناک است. یافته های جدید نشان داده اند که ایستادن به کالری سوزی کمک می کند.

بررسی های جدیدی که در مجله اروپایی Cardiology منتشر شد است، نشان داده که ایستادن می تواند به طور بالقوه از افزایش وزن پیشگیری کند. افزایش وزن با نشستن طولانی مدت و عدم تحرک اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بررسی های چند گانه و متعدد محققان 64 تحقیق انجام شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که در این تحقیقات در مجموع 1184 نفر مورد بررسی قرار گرفته بودند. برای خانم ها ایستادن در هر دقیقه باعث سوزاندن 0.1 کالری بیشتر از نشستن می شود. 0.1 کالری خیلی ناچیز به نظر می رسد، درست است؟

اما در طولانی مدت این میزان ناچیز نخواهد بود: ایستادن به مدت 6 ساعت در روز به یک شخص 65 کیلویی کمک می کند که میزان 54 کالری بسوزاند. این میزان را در طول سال با هم جمع کنید که این مقدار معادل 2.5 کیلوگرم چربی خواهد بود. خب این مقدار خیلی هم ناچیز نخواهد بود.

نکته : مردها در هر دقیقه ایستادن  0.19 کالری می سوزانند، چرا که موجودات بزرگتر با توده عضلانی بیشتری هستند.

به نظر می رسد ایستادن فعالیت خاص و بزرگی نیست، اما همانطور که نویسندگان این پژوهش اشاره می کنند، بدن در زمان ایستادن برای صاف و قائم نگه داشتن خود عضلات بیشتری را به کار می برد، بنابراین طبیعی است که انرژی بیشتری برای این کار استفاده می کند.

 

به علاوه بررسی های قبل از این نشان دادند که ایستادن در مقایسه با نشستن در هر ساعت 9 برابر کالری بیشتری می سوزاند. به هرحال محققان هشدار می دهند که برای سوزاندن کالری و چربی نباید تنها به ایستادن اکتفا کنید. این یافته ها هنوز به تحقیقات بیشتری احتیاج دارند، به علاوه در طولانی مدت مواد غذایی بیشتری می خورید که این میزان کالری سوزاندن در مقابل کالری دریافتی ناچیز است.

تاکنون اکثر مردم می دانند که نشستن در پشت کامپیوتر برای مدت طولانی یعنی به استقبال سرطان رفتن.نشستن طولانی مدت گردش خون را آهسته می کند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد و سلامتی ستون فقرات را به خطر می اندازد. اما بررسی ها نشان داده اند که ایستادن می تواند به مقابله کردن با برخی مشکلات کمک کند، از جمله کاهش قند خون، تری گلیسرید و فشار خون.

کلام آخر : گاهی به جای نشستن در جای خود بایستید و هر از گاهی نیز در اطراف قدم بزنید. نشستن برای مدت زیاد به معنای استقبال از بیماری ها و خطرات مختلف است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید

ایتنا - می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ بررسی جدیدی نشان می‌دهد که باید پله را جایگزین آسانسور کنید.
محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، 24 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

به گزارش ایتنا، نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر سوفی پادوک، محقق دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیانگذار بیمارستان دانشگاه نورفولک، بریتانیا، می‌گوید: «اگر می‌خواهید از پله‌ها یا آسانسور استفاده کنید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به قلب شما کمک می‌کند. بالا رفتن از پله نوعی از فعالیت بدنی است. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای گنجاندن در برنامه‌های روزمره باشد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های 9 تحقیق شامل بیش از 480000 نفر را گردآوری کردند. مطالعات بدون در نظر گرفتن میزان سرعت و یا تعدادپله‌هایی که افراد صعود کرده‌اند جمع‌بندی شده است.

پادوک در بیانیه خبری گفت: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعات ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، مزایای بیشتری برای‌ سلامتی شما دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.»

محققان این یافته‌ها را روز جمعه در ESC Preventive Cardiology ، کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه کردند. یافته‌های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.
 

دیگر خبرها

  • ایستادن
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • تکلیف بیرانوند برای دیدار با سپاهان مشخص شد
  • مانع بزرگ برای حضور بیرانوند مقابل سپاهان
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید