Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس دیوان عدالت اداری آمار باقیمانده انبوه پرونده های مربوط به سال ۹۴ در شعب بدوی و تجدید نظر دیوان را ۱۴۳۴ اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور آخرین نشست هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در سال ۹۶ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات و کارکنان دیوان، تلاش های انجام شده برای به نتیجه رساندن پرونده های وارده را شایان تقدیر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از درخواستی که بنده برای رسیدگی ویژه به پرونده های باقیمانده از سال های گذشته در سه ماهه پایانی سال امسال مطرح کردم، خوشبختانه تلاش های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد که نتایج درخشانی هم در پی داشت.

براساس آخرین آمار، کل پرونده های موجود در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری که مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن می باشد، مجموعاً ۲۱۳ پرونده است که این رقم با توجه به حجم انبوه پرونده های وارده، بسیار پایین است و حاکی از تلاش های قضات و کارکنان دیوان برای به نتیجه رساندن پرونده های مربوط به سال های گذشته می باشد. البته این تعداد هم حداکثر در یکی دو ماهه اول سال آینده به نتیجه خواهد رسید و ان شاءالله در سال آینده هیچ پرونده ای مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن در دیوان باقی نخواهد ماند

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی آمار مربوط به باقیمانده انبوه پرونده های مربوط به سال ۹۴ در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان را ۱۴۳۴ پرونده ذکر کرد که این تعداد نیز نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته و ان شاءالله با تلاش قضات و کارکنان دیوان ظرف یکی دو ماهه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اهمیت اجرای احکام صادره در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان و انتظار بحقِ مردم برای اجرای دقیق و سریع آراء صادره، کل پرونده های موجود در شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری را که مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن است، معادل ۱۹۱ پرونده اعلام کرد که با توجه به حجم انبوه پرونده های وارده به دیوان در سال ۱۳۹۳ و قبل از آن، حاکی از کار و تلاش جهادی قضات و کارکنان در این زمینه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی باقیمانده پرونده های سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ را در شعب اجرای احکام دیوان به ترتیب ۱۰۲۴ و ۳۷۴۲ پرونده اعلام کرد که این تعداد نیز در قیاس با هزاران پرونده وارده به دیوان در سال های یاد شده، نشان دهنده حجم قابل توجه کار انجام شده در این زمینه است.

رئیس دیوان عدالت اداری تعداد پرونده های مختومه در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵۳۸ پرونده اعلام کرد که در مقایسه با ۱۳۵۵ پرونده مختومه در سال گذشته، رشد سیزده درصدی این پرونده ها را نیز قابل قبول ارزیابی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در پایان به موضوع اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و با ذکر آمار و ارقامی در این مورد، روند اطاله دادرسی در ماه های پایانی سال جاری را روندی مثبت و کاهشی ارزیابی نمود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه قِوامُ الشَّریعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، و النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ، و إقامَةُ الحُدودِ، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مسئولین با ایشان در ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع عفاف و حجاب، حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و روزه خواری فصل الخطاب است.

میزان در خبری نوشت: رئیس دیوان عالی کشور همچنین با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری افزود: مسئولین ذی ربط با عنایت به مطالبه جدی مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل نمایند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

وی اظهار داشت: در سال جدید باید موانع موجود در جهت تکریم ارباب رجوع، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و اصحاب پرونده هر چه سریعتر رفع شود و برنامه تحولی دیوان عالی کشور با قدرت هر چه تمام اجر ایی شود که در این زمینه ارزیابی عملکرد سال گذشته و احصاء نقاط ضعف و قوت و شناسایی آسیب‌ها حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به برخی از برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: به امید خدا با اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی میزان ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش می‌یابد که در نتیجه آن، شاهد افزایش کیفیت کار شعب و نظارت مستمر و برنامه ریزی شده بر محاکم خواهیم بود.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول قضایی، کاهش اطاله دادرسی، ساماندهی درخواست‌های اعاده دادرسی، بحث نظارت بر محاکم و تحقق شعار سال، اولویت کاری ما در سال جدید خواهد بود.

وی با تاکید بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جهت نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با روسای دادگستری‌های سراسر کشور و شعب دادگاه ها، در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پایان بر شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد سال ۱۴۰۲ دیوان عالی کشور تاکید و تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با جدیت هرچه تمام در سال جدید اجرائی خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894969

دیگر خبرها

  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • نشانی مراکز مهم اداری در استانبول
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • قیمت نهایی بلیت هواپیما چه زمانی مشخص می‌شود؟
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند