Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروان مرادزاده رئیس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو گفت:۱۲۰۰ عدد دیش ماهواره از کامیونی در ابتدای جاده ورامین کشف شده است.

 سروان مرادزاده افزود: متهم سومین مرتبه ای است که در این زمینه دستگیر شده است.

انتهای پیام/

کشف دیش ماهواره در ورامین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور تبدیل به عکس هوایی شد

محمدعلی فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره مهم‌ترین اقدامات حوزه کاداستر در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های مدنظر این حوزه در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقداماتی در حوزه کاداستر انجام دادیم به طوری که ۶۳ ایستگاه به شبکه شمیم اضافه کردیم و این امر در بهبود کیفیت و اثرگذاری در مناطق محروم به ویژه استان‌های غربی و کل کشور موثر بود در حال حاضر ۶۳ ایستگاه نصب شده است و در چند روز آینده به شبکه وارد می‌شود و تاثیر بسیار زیادی را در کل کشور خواهد داشت.

وی افزود: در مجموع با اضافه کردن این ۶۳ ایستگاه در حال حاضر بالغ بر ۲۴۴ ایستگاه دائم شمیم در کل کشور داریم که بسیار به صورت مطلوب و بالاتر از هر شبکه‌ای به کاربران خدمات می‌دهد. بیش از ۱۶ هزار کاربر ثبت نام کرده اند و روزانه شاید در برخی از مواقع به بیش از هزار نفر کاربر به صورت همزمان از این سامانه خدمت دریافت کنند.

بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور را در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم

فلاح بیان کرد: دومین اقدام این است که بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور را که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند و تصاویر مربوط به دهه ۴۰ بود را از سازمان نقشه برداری خریداری کردیم بنابراین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار را تبدیل به ارتو کردیم و به غیر از مناطق خاصی از کشور که تصاویرش دست سازمان‌های متولی مثل سازمان جغرافیایی بود که هنوز اسکن نشده یا اساساً تصویری در کشور دیگر وجود ندارد.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: درحال حاضر تقریباً در کل کشور دیگر جایی وجود ندارد که ارتوفتو (عکس هوایی که به صورت هندسی تصحیح شده است) دهه ۴۰ را نداشته باشد و این کمک بسیار بزرگی به دستگاه‌های متولی کرده و تمامی این ارتوفتو‌ها را به سازمان منابع طبیعی و سازمان امور اراضی تحویل داده ایم این امر تاثیر بسیار زیادی در بحث کمیسیون‌های رفع تداخلات، نتایج آن ها، تدقیق نتایج، صحت نتایج داشته است.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های نظارتی اجرای رفع تداخلات را بدون تصاویر دهه ۴۰ غیرممکن می‌دانستند و منع کرده بودند که با این اقدام شایسته‌ای که سازمان ثبت انجام داد دستگاه‌های دولتی در حال حاضر می‌توانند به سرعت این کار را در کمیسیون رفع تداخلات انجام دهند و رشدی که سازمان امور اراضی در بحث رفع تداخلات پلاک‌های دارای اجرای مقررات موازی هستند داشته است ناشی از همین زیرساختی است که سازمان ثبت ایجاد کرده است.

سازمان ثبت اسناد در زمینه تهیه ارتوفتو پوششی کل کشور قرارداد‌هایی را منعقد کرده است

فلاح اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد دو قرارداد در زمینه تهیه ارتوفتو پوششی کل کشور داشته است و در یک قرارداد تصویربرداری وضع موجود بالغ بر ۲۰ میلیون هکتار از کل اراضی کشور انجام شده در یک قرارداد بالغ بر ۱۰ میلیون هکتار تاکنون انجام شده است. یک قرارداد نیز با سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح از منطقه مرزی کشور منعقد کردیم که در این قرارداد نیز طبق گزارش‌هایی که واصل شده بالغ بر ۱۰ میلیون هکتار از اراضی مرزی که بخش زیادی از آن منطقه سواحل مکران است تصویرداری شده است که کمک شایانی را به تصمیم گیری‌های این منطقه خواهد کرد.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: دو قرارداد دیگر نیز در این حوزه داشتیم که تهمیدات لازم برای انعقاد آنها اندیشه شده و در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که تصاویر وضع موجود و ارتو کل کشور را وارد چرخه کاداستر و تمام دستگاه‌های متولی که نیاز به این تصاویر دارند خواهیم کرد.

استفاده از تصاویر ماهواره کرونا برای ارتو کردن

وی افزود: یکی از الزاماتی که بعضاً در کمیسیون‌های رفع تداخلات و در اجرای کاداستر داشتیم تصاویر دهه ۵۰ از مناطق سرزمینی کشور بود. با توجه به این که در آن دهه تصویر برداری پوششی صورت نگرفته عملاً تصویری هم نداشتیم تا بتوانیم ارتوکنیم طبق بررسی‌ها و مطالعاتی که انجام دادیم یکی از ماهواره‌هایی که در دنیا در آن سال تصویربرداری از کل کشور ما انجام داده ماهواره کرونا بود که پس از بررسی‌های فنی متوجه شدیم که تصاویر این ماهواره نیز قابلیت ارتو کردن دارد.

فلاح اظهار کرد: در وهله اول با توجه به اینکه هنوز چنین اقدامی در کل کشور توسط هیچ ارگانی برای ارتو کردن تصاویر ماهواره کرونا صورت نگرفته بود به صورت مطالعات یک بخش بسیار کوچکی را انجام دادیم و متوجه شدیم که امکان این اقدام وجود دارد بنابراین برای استان البرز که تصاویر دهه ۴۰ نیز موجود نبود و برای رفع تداخلات نیاز مبرم به تصاویر سنوات گذشته داشتیم به صورت پایلوت قراردادی را برای ارتو کردن تصاویر ماهواره‌ای کرونا با مقیاس یک ده هزار در استان البرز منعقد کردیم این قرارداد نیز به ثمر نشست ارتو‌ها کاملاً تهیه شده و در حال حاضر در اختیار سازمان نقشه برداری برای نظارت وجود دارد.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: اگر خروجی‌ها را به ما ارائه دهند در اوایل سال آینده تهیه ارتوفتو از تصاویر ماهواره کرونا در دهه ۵۰ برای کل کشور منعقد خواهد شد و تمامی دستگاه‌های متولی از جمله سازمان امور اراضی، سازمان منابع طبیعی، شهرداری ها، سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی از این تصاویر استفاده‌های بهینه خواهند کردو طبق تدابیری که در سطح سازمان اندیشیده شده در قالب وب سرویس به تمام دستگاه‌های متولی ارائه خدمت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیش از ۱۲۰۰ نفر برای شرکت در اعتکاف رمضانیه
  • بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور تبدیل به عکس هوایی شد
  • بومگردی در جوادآباد ورامین
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • تلاش ۱۲۰۰ واحد تولیدی اردبیل برای تحقق جهش تولید
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • شب به یادماندنی در چند کیلومتری پایتخت
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز