Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در آستانه فرارسیدن سال جدید کنترل بازار عید را بسیار ضروری دانست و گفت: بحث قیمت اقلام ضروری شب عید بسیار مهم است و نظارت بر قیمت ها مورد تاکید است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: فعالیت‌های دادستانی به عنوان مدعی العموم با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه بازار شب عید، بیش از دو ماه است که شروع شده و نشست های مختلفی در این حوزه با دستگاه های ذی ربط داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در همین راستا تذکرات لازم به صنوف مختلف که اقلام ضروری شب عید را توزیع می کنند داده شده است تا شاهد مشکلاتی از جمله کمبود اقلام و افزایش قیمت های نامتعارف و غیر قانونی نباشیم.
این مقام قضایی اظهار داشت: لیستی از توزیع کنندگان اصلی و به اصطلاح عمده فروش ها تهیه شده است تا در صورتی که بخواهند با عدم توزیع کالا موجب افزایش قیمت غیرقانونی در بازار شوند برخورد های قانونی از سوی دادستانی صورت پذیرد.
دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: برای کنترل قیمت ها و حتی کیفیت اجناس و مواد خوراکی بازار دستگاه های ذی ربط در قوای مجریه و قضائیه با هماهنگی همدیگر، بازار را مدیریت می کنند که درهمین راستا تیم های نظارتی با حضور بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و همچنین نمایندگان اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شده است.
دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: گشت‌های تخصصی معمولا از صبح مشغول خدمت هستند و رئیس شعبه تعزیرات و گاهی اعضای شعبه به همراه کارشناسان مربوطه که ممکن است از وزارت بهداشت، سازمان صنعت، معدن و استاندارد و پخش ملی مواد نفتی باشند در این گشت‌ها حضور دارند و چنانچه تخلفاتی را مشاهده نمایند در چارچوب قانون اقدامات لازم و برخوردی را اعمال خواهند کرد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی به اهمیت احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است که بارها در سخنانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است به همین منظورهرجایی که احساس و مشاهده شود حقوق مردم توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب تضییع خواهد شد و یا مورد تعرض قرار می گیرد، دستگاه قضایی و در راس آن دادستانی به عنوان مدعی العموم با توجه به امر قانونگذار ورود پیدار می کند و در جهت احقاق حق اقدام خواهد کرد.
دادستان قزوین در پایان افزود: دادستانی قزوین نیز در این ایام نظارت های خود را جهت کنترل بازار شب عید در ابعاد مختلف کمی و کیفی نسبت به صنوف مختلف اعمال خواهد کرد و هر کجا مشاهده شود که حقوق مردم و جامعه مورد تضییع برخی افراد قرار می گیرد به همراه سایر سازمان های نظارتی ورود پیدا خواهد کرد و بدون اغماض با کسانی که بخواهند در نظم بازار اخلال ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان گفت: مردم نیز می توانند جهت بهتر و دقیق تر شدن نظارت ها به سازمان های نظارتی استان کمک نمایند و هر کجا تخلفی را مشاهده کردند مراتب را فورا به یکی از نهادهای ذی ربط اطلاع دهند تا اقدام لازم انجام گیرد.
1004/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در تمامی مکان‌هایی که نیاز به حضور باشد، حتماً بازدید میدانی خواهد داشت، افزود: اقداماتی که منجر به تخریب محیط زیست شود و مردم برنجند، حتماً حضور میدانی خواهم داشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اذعان بر اینکه برای انجام هر امری یک متولی خاص وجود دارد که آنها نباید اجازه تخطی دهند. افزود: به طور مثال، متولی امور رودخانه، آب منطقه‌ای است و نباید اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه را دهد.

وی در این زمینه و اختصاصاً در رابطه با شهرستان سوادکوه گفت: ساخت و ساز در حریم رودخانه منجر به نگرانی‌هایی شده و در سیل چند سال گذشته شهرستان با تخریب برخی از خانه‌ها، شهرداری محکوم شده و محکوم له نیز به دنبال مطالبات خود است و هنوز این مساله مطرح است.

این مسئول با بیان اینکه از دیگر نمونه‌ها می‌توان به حریم راه روستایی و غیرروستایی اشاره کرد که راه و شهرسازی باید قبل از ساخت و ساز غیرمجاز ورود کند، از دیگر موارد به ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در حوزه جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌های به عنوان متولی باید قبل از ساخت و ساز ورود پیدا کنند.

پوریانی با بیان اینکه ما در انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی همراه آنها بوده و به آنها جرأت می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اما اگر مدیری از وظیفه خود تخطی کند باید با آن مدیر خاطی برخورد شود.

وی با تأکید بر عمل مدیران به وظایف قانونی خود، افزود: هر کجا که نیاز به ورود دادستان به مسئله باشد، با اعلام نیاز آنها، دادستان همکاری خواهد داشت؛ البته اگر مدیری تخطی کرده و مسامحه کند، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و دادگستری در زمینه جدی است.

پوریانی خواستار آن شد تا دادستان‌ها اجازه سو استفاده افراد در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز، کوه خواری در سوادکوه و دیگر مواردی که موجب می‌شود تا محیط زیست در معرض خطر قرار گیرد را ندهند و شخصاً در این زمینه ورود پیدا کرده و اجازه وقوع چنین خطایی را ندهند.

کد خبر 6081236

دیگر خبرها

  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲