Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی برای سایت تخلیه زباله سراوان رشت در فرمانداری اظهار کرد: برای انجام کارهای خوب باید در کنار هم باشیم ، گرفتن عیب و ایرادهای همدیگر خیلی هنر نیست.
وی با توصیه این که دست اندرکاران دستگاه ها در شهرستان رشت برای رفع مشکل منطقه سراوان رشت و سایر موضوعات نگاه بخشی نداشته باشند، افزود: درباره مشکل دفن زباله سراوان رشت باید واقعیت ها را بیان کنیم، این که چه اقداماتی انجام گرفته و چه محدودیت هایی داریم باید بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان رشت با اشاره به مشکلات در محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: شیرابه های این محل به محیط زیست آسیب می رساند، بنابراین رفع مشکلاتی این چنینی همت همه ما را می طلبد.
وی با ابراز عذرخواهی از مردم سراوان برای این معضل متذکر شد:همه بایستی کمر همت را برای رفع مشکلات سراوان و آرامش مردم این منطقه ببندیم.
احمدی با تاکید بر این مطلب که تصمیماتی که در این جلسه گرفته می شود حتما پی گیری های لازم را خواهیم داشت، تصریح کرد: اراده بر این است که هر کدام از ما با ظرفیت هایی قانونی که در اختیار داریم برای رفع مشکلات اقدام کنیم.
واگذاری هفت هزار و 500 مترمربع زمین در کنار سایت سراوان به شهرداری رشت برای ایجاد تصفیه خانه، اتصال شیرابه از رمپ به تصفیه خانه، مدیریت و کاهش بوی کود آلی، احداث سوله تخمیر، روند اجرا و بهره برداری پروژه توسعه آبرسانی روستای سراوان از موارد مورد بحث و بررسی در جلسه کمیته برنامه ریزی برای سایت تخلیه زباله سراوان رشت بود.
به گزارش ایرنا ، جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه های ناشی از زباله ها و بوی تعفن آن، موجب رنجش اهالی این منطقه شده است.
دفع زباله در سراوان رشت، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم منطقه می شود به طوری که طی چند روز گذشته تعدادی از اهالی در اعتراض به وضعیت نابسامان دفن زباله، مقابل درب ورودی محل انباشت ایستاده و راه عبور ماشین های حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و بیان قول هایی، بار دیگر عقب نشستند.
پیش از این نیز سال گذشته مردم در اعتراض به تخلیه و دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت، راه را برای عبور کامیون های حمل زباله بسته بودند که با انجام برخی اقدامات، دست از اعتراض برداشتند.
در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در 17 کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز 650 تا 750 تن زباله از کلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.
شیرابه های ناشی از زباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است به گفته برخی از اهالی، شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهر رود و زرجوب سرازیر می شود.
7286 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد

به گزارش همشهری آنلاین؛ آیین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» صبح امروز -۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین - معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی - مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر - شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور - رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است همچنین این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می شد و علاوه بر این موضوع این نقطه ناایمن بود که این ناایمنی ناشی از تنگ بودن مسیر در گذشته بوده است. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت.

صداقتی همچنین اشاره کرد که تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری دارد و بر باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد تاثیر بسزایی داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم درخصوص جزییات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

او با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک ترین پروژه هاست اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، گفت: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف ۶ ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران در ادامه اشاره کرد: این تقاطع تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. همچنین پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ هم درباره جزییات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که‌ متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، اشاره کرد که با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

کد خبر 847394 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهردارى تهران بزرگراه حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد