Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، در این تفاهمنامه طرفین موافقت کردند در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی در زمینه ثبت کشتی ها و شناورهای دریایی، انجام اعمال مربوط به ورود شناورها به آب های سرزمینی و مدیریت راهبری مرکز کنترل و مراقبت دریایی و بازرسی کشتی ها و مقابله در جلوگیری از آلودگی های محیط زیست دریایی همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تفاهمنامه را «محمد راستاد» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و «رضا مسرور» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امضا کردند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: با مصوبه هیات وزیران بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی به عنوان مرز دریایی شناخته شده و امروز بسیار خرسندیم شاهد امضای این تفاهم نامه برای اجرای تسهیلات قانونی در حوزه های مختلف حمل ونقل دریایی در بنادر انزلی و کاسپین هستیم.
مرتضی بانک با بیان اینکه یکی از مهمترین مساله مناطق آزاد بحث حمل و نقل دریایی، هوایی و جاده ای است، گفت: با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در این بخش توسعه بخش های مختلف حمل ونقل در این مناطق بدون دستگاه اجرایی متولی عملی نیست و امروز با امضای این تفاهمنامه شاهد همکاری های این دو نهاد اجرایی در کشور خواهیم بود.
وی بیان کرد: توسعه مناطق آزاد کشور نیازمند تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در بخش حمل و نقل بوده و این امر در رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه تجاری کشور بسیار تاثیرگذار است.
مشاور رئیس جمهوری گفت: حمل و نقل یکی از مهمترین زیربناهای توسعه اقتصادی به شمار می رود و طبیعی است که مناطق آزاد به عنوان پیشران فعالیت های اقتصادی باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور افزود: در سال های اخیر در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل اقدامات خوبی در کشور انجام شده و به تازگی با حضور رئیس جمهوری فاز اول توسعه بندر چابهار در مسیر شمال - جنوب افتتاح شد و در سفر اخیر حجت الاسلام روحانی به هند مقرر شده است که این کشور سرمایه گذاری های بیشتری را در این بندر انجام دهد.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این مراسم گفت: ارائه خدمات صادرات مجدد و ترانزیت کالا با سرمایه گذاری مشترک و همکاری در لایروبی و نگهداری و هیدروگرافی در تمام اسکله ها و وصول هزینه های مرتبط در بنادر انزلی و کاسپین از مهمترین محورهای این تفاهمنامه است.
رضا مسرور افزود: این تفاهمنامه در راستای همکاری طرفین در انجام وظایف قانونی به امضا رسید و طبق هماهنگی های به عمل آمده طرفین از موازی کاری و تداخل وظایف جلوگیری خواهند کرد.
بنا به این گزارش، بندر کاسپین بزرگترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای خزر اکنون دو اسکله فعال دارد که فرودین ماه 1396 افتتاح شد؛ بندر کاسپین رقیب دیگر بنادر ایرانی در دریای خزر همچون بندر انزلی و بندر امیرآباد در ترانزیت منطقه‌ای کالا و مسافر خواهد بود.
مجتمع بندری کاسپین دارای دو موج شکن و شامل 25 پست اسکله شامل بر چهار پست ترمینال کانتینری، سه پست ترمینال نفتی، دوپست ترمینال کالاهای فله خشک، ده پست ترمینال چند منظوره، دوپست ترمینال کالاهای عمومی، یک پست ترمینال رو - رو و یک پست ترمینال اختصاصی و مسافری بزرگترین و کاملترین مجموعه بندری شمال ایران در سواحل دریای خزر در محدوده منطقه آزاد انزلی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

 وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

به گزارش ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفجه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم و در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم و از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.»

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.»

به گزارش ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد.

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت وگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد