Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جمع فرماندهان، افسران و سربازان ارتش در کرمانشاه افزود: رئیس جمهوری هفته گذشته از تمام دستگاه های اجرایی درگیر در زلزله و به ویژه سپاه و ارتش به خاطر کمک هایی که به زلزله زدگان داشتند، تقدیر کرد.
او در ادامه با بیان اینکه 90 درصد جغرافیای کشور روی گسل زلزله قرار دارد و در این شرایط باید بتوانیم با زلزله زندگی کنیم، گفت: در صورت رعایت یک مجموعه مقررات و اصول ساخت و ساز، زندگی کردن با زلزله چندان دشوار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ریشه های سازگاری با حوادثی مانند زلزله را می توان در آموزه های دینی خودمان جستجو کرد، افزود: در نهج البلاغه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می فرماید ای مالک اگر به عنوان والی وارد منطقه شدی و خواستی ساخت و سازی انجام دهی، شهری مستحکم و مقاوم بساز.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ژاپنی ها برای ساخت شهرهایی مقاوم در برابر زلزله از این آموزه های دینی ما به خوبی استفاده کرده اند و در آن کشور زلزله های بالای هشت ریشتر رخ می دهد و اتفاقی خاصی هم برای مردم نمی افتد.
بازوند افزود: یکی از نقاط مثبت و درخشان این زلزله استفاده از ظرفیت های عظیم سپاه و ارتش بود که در همان شب زلزله بیش از 10 هزار امدادگر ارتشی و سپاهی مستقر در منطقه سریعا به شهرها و روستاهای زلزله زده اعزام شدند و توانستند جان هزاران نفر از مصدومان حادثه و افراد زیر آوار مانده را نجات دهند.
او یادآور شد: ارتش و سپاه علاوه بر مشارکت در روند امداد و نجات، در مرحله کمک رسانی و اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده نقش بسیار پررنگی داشتند و در روند ساخت و استقرار کانکس ها هم کمک بسیاری به مردم زلزله زده کردند که جای تقدیر بسیار دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

فرمانده سپاه تهران بزرگ با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز 9 اردیبهشت ماه، نشست هم اندیشی امیر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

در این نشست که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، سردار حسن زاده ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش اجمالی پیرامون گنگره ملی 24000 شهید پایتخت ارائه و در این خصوص بین فرماندهان سپاه تهران بزرگ و ارتش تبادل نظر بعمل آمد.

در ادامه، امیر موسوی زحمات و تلاش‌های سپاه تهران بزرگ را در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای شهر تهران ارج نهاد.

در پایان، سردار حسن زاده تابلوی منقّش به تمثال فرماندهان شاخص و شهید ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سید عبدالرحیم موسوی اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • ببینید | تصاویری از حمل بوستر موشک سپاه توسط ارتش اسرائیل
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح