Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت:خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و دیگر محفوظات نمره ندارد، باید یک کاری بکنیم تا مدرک بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در محفل عمومی مجامع قرآنی استان کرمان با تأکید بر اینکه قرآن نور است و اگر کسی نور نداشته باشد، نمی تواند مردم را از ظلمات خارج کند و سفارش شده اگر فتنه ها زیاد شد، به قرآن روی بیاورید، اظهار کرد:قرآن کتاب تشریفات نیست که برای استخاره، خانه جدید و بدرقه مسافر استفاده شود، باید دید مغز قرآن چیست؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام افزود:ما ضعفی داریم که خداوند را باسواد نمی دانیم و جای دیگر پی علم می گردیم در حالی که امام رضا علیه السلام فرمودند" هر کس علم واقعی می خواهد، قرآن را زیر و رو کند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) بارها فرمودند "کتاب الله و اهل بیتی" و این دو نباید از هم جدا شوند اما اکنون از هم جدا شده اند.

وی با طرح این سوال که چرا مشتریان امام حسین بیشتر از قرآن است، عنوان کرد: در حالی که امام روی نیزه قرآن خواند و این به معنای جدا نشدن امام از قرآن است و واقعیت این است که ما این پیام را نگرفته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت:باید مقداری قرآن را به صحنه بیاوریم و همه منبری ها حداقل یه ربع به قرآن بپردازند و بقیه وقت را تاریخ و ... بگویند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید تفسیر قرآن بیان شود چرا که اصل دین ما قرآن است، ابراز کرد: باید در تفسیر قرآن آیاتی انتخاب شود که مورد نیاز و مشکل مردم است لذا  تفسیر ترتیبی برای حوزه خوب است نه برای مردم.

وی با تأکید بر اینکه باید در درس و کلاس ما رشد وجود داشته باشد، گفت: در ایام نوروز و در دید و بازدیدها می توانیم خیلی کار کنیم و باید میهمانی ها خاصیت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد:تعطیلات عید به ماه محرم و رمضان تنه می زند زیرا در این دو ماه عده ای روزه می گیرند و عزاداری می کنند، اما در ایام نوروز همه دید و بازدید می روند و باید این به مردم گفته شود که از این فرصت ها استفاده نموده و به عنوان مثال باید دو نفر را که قهر هستند در این ایام آشتی داد.

این مقام مسئول ادامه داد:اگر تنها یک درصد از جمعیت حدود 5 میلیونی دانشجوی کشور، در مشکلات درسی به دانش آموزان کمک و از رفوزه شدن نجات بدهند، چقدر هزینه به نفع آموزش و پرورش است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: ما نسبت به نماز حساس نیستیم؛هر صبح فرزندمان را برای مدرسه صدا می کنیم که دیر شد اما آیا برای نماز صدا می کنیم که قضاء شد؟

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه لیسانس و دیپلم فلج، کشور را فلج کرده است، افزود:هیچ رییس جمهوری هم نمی تواند درستش کند و به خاطر این است که کار را ننگ می دانیم و با این وضعیت داریم از نظر انسانی پوک و از درون ورشکست می شویم بر همین اساس خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و دیگر محفوظات نمره ندارد، باید یک کاری بکنیم تا مدرک بگیریم.

وی ادامه داد: باید از فرصت های پیش رو ماه رجب، شعبان و رمضان استفاده و نهضت قرآنی ایجاد کرد و از موج حضور مردم در شب های قدر و مساجد استفاده کرد.


این مقام مسئول ضمن خطاب قرار دادن به روحانیون خاطر نشان کرد: هر چه روی منبر می خواهید بگویید باید یا واجب، یا مستحب باشد و یا مشکل جامعه و یا مشکل فرد را حل کند، در غیر این صورت قیامت گیر هستید و باید جواب بدهید.

حجت الاسلام و المسلمین با طرح این سوال که باید ببینیم مردم چه نیازی دارند، اظهار کرد: گاهی مقصر ما هستیم که حرف درست نمی زنیم و مردم از مسجد فرار می کنند؛ جوانان و طلاب نیز قرآن را جدی بگیرند و از فرصت ماه رمضان استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند