Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: طرح توسعه جنگل در سطح دو هزار هکتار از اراضی شهرستان مهران به‌منظور مقابله با پدیده ریز گردها در منطقه آب زیادی محسن آب این شهرستان اجراشده است.

رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، صبح امروز (23 اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این طرح در سطح 2 هزار هکتار تلفیقی از عملیات جنگل‌کاری توأم با عملیات آبخیزداری و بیابان‌زدایی است که با استفاده از گونه‌های جنگلی اقتصادی سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه و همچنین گونه‌های بادشکن در سطح عرصه‌های بدون پوشش گیاهی، جنگل‌کاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی توسط مشارکت مستقیم مردم محلی، مبارزه با پدیده ریز گردها و تثبیت کانون‌های گردوغبار به‌ویژه در شهرستان مهران، ذخیره نزولات جوی و جلوگیری از بروز سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک، مقابله با بیابان‌زدایی، افزایش سرانه فضای سبز در استان و کشور، تلطیف هوا، کاهش گرمایش زمین و ترسیب و ذخیره‌سازی کربن را از اهداف این طرح عنوان کرد.

 

احمدی، بابیان اینکه از مهم‌ترین گونه‌های جنگلی مورد کاشت در این طرح می‌توان به گونه‌های کنار، رملیک، کهور، انواع اکاسیا و اکالیپتوس به‌عنوان بادشکن اشاره کرد، افزود: این طرح به‌منظور استفاده صحیح از نزولات جوی جلوگیری از سیل و ذخیره نزولات جوی همراه بوده و تمام عملیات انجام‌شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی‌های انجام‌شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ابراز کرد: نهال‌های کاشته شده در طرح با شرایط آب و هوایی و کم‌آبی منطقه سازگاری داشته و ازآنجایی‌که این نهال‌ها فقط در سال اول و دوم کاشت به آبیاری نیاز دارند در چاله‌های به‌اندازه یک مترمربع کاشته می‌شوند تا در موقع بارش نزولات جوی آسمانی بتوانند آب را در خود ذخیره کنند.

 

وی، یادآور شد: طرح عظیم جنگل‌کاری سیدالشهدا (ع) در استان واسط عراق با 1600 هکتار مساحت و با کاشت گونه‌های کنار، رملیک، گز، گز روغنی، تاغ، کهور، برهان، سوبابل، نخل، زیتون و مورد به طور مشترک با همکاری استان ایلام و استان واسط عراق اجراشده است.

 

احمدی، بابیان اینکه این طرح باهدف جلوگیری از هجوم ریز گردها به سمت ایلام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین بر اساس توافقات انجام‌شده، اداره کل منابع طبیعی استان و آبخیزداری استان ایلام ضمن تهیه نهال موردنیاز، کمک‌های فنی کاشت نهال را در اختیار طرف عراقی قرار می‌دهد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • اجرای عایق الاستومری کاری لوله‌های موتورخانه