صدا، چابکترین عنصر انتقال پیام
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۰۶۳۸
مریم جلالی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مراسم جشنواره ارگ افزود: باتوجه به شرایط جدید دنیای ارتباطات، رادیو باید بتواند از مزیت چابکی صدا در انتقال پیام به نحو مطلوب بهره ببرد.
جلالی گفت: برگزاری جشنواره اَرگ زمینه رویکرد نو به رادیو را فراهم میکند تا کسانی را که هنرنمایی میکنند ببینیم، ایجاد انگیزه و استعدادها را کشف کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه ارگ، قدمتی دیرینه دارد، افزود: جشنواره ارگ علاوه بر به رخ کشیدن پیشینه تاریخی رادیو باید به نوزایی در رادیو نیز توجه کند تا بتواند هم از جهت درون سازمانی و هم از جهت برون سازمانی، هویتی درخور این رسانه در فضای ارتباطی بدست آورد.
این داور جشنواره ارگ گفت: ارزیابیهای این جشنواره براساس خلاقیت و نوآوری برنامه سازان بوده است به گونهای که قالبهای کلیشهای قدیم بازآفرینی شده و کارکردها و رویکردهای متناسب با شرایط کنونی فضای ارتباطات را به خود گرفته باشند بوده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامهساز حرفهای آموزش ببیند
محسن شاهمرادی تهیه کننده شبکه های رادیویی ورزش و جوان و نامزد بخش مستندهای مستمر در جشنواره رادیویی «پژواک» درباره حضورش در این دوره به خبرنگار مهر بیان کرد: من تقریبا به مدت ۱۷ سال است که تهیهکننده و گوینده برنامههای مختلف رادیویی هستم. سال گذشته با اثر «جهان در جام» برگزیده بخش مستمر آثار بلند جشنواره پژواک شدم و امسال هم دوباره در این جشنواره حضور داشتم.
وی که امسال توانست دیپلم افتخار جشنواره را از آن خود کند درباره شروع به کار در رادیو بیان کرد: من کارم را در سال ۸۶ با مرکز زنجان شروع کردم و اواخر سال ۹۰ وارد رادیو جوان شدم. در حال حاضر برنامه «دو آتیشه» را برای رادیو ورزش و «هواداری» را برای رادیو ورزش تهیه میکنم.
شاهمرادی درباره مستند «آسیا در جام» ادامه داد: به مناسبت جام ملتهای آسیا ایدهای داشتم که طبق آن بتوانم ۲۴ کشوری را که در رقابتها شرکت میکنند به مردم معرفی کنم تا از وجوه مختلف ورزش، فرهنگ، هنر، اقتصاد، سیاسی- تاریخی، جغرافیایی این کشورها شناخت پیدا کنند.
وی اضافه کرد: به طور مثال در مورد کشور هند سعی کردیم مخاطبان خود را با فرهنگ، آداب و رسوم و مسایل عجیب و باورنکردنی آن کشورها، حتی شعرشان آشنا کنم. نام برنامه را گذاشتیم «آسیا در جام» و این برنامه در ایام جام ملتهای آسیا از رادیو ورزش پخش میشد که خودم گویندگی و تهیهکنندگی آن را بر عهده داشتم.
شاهمرادی یاداور شد: در واقع هدفم فقط بیان مسایل مربوط به ورزش نبود و علاقمند بودم مخاطبم بیشتر از این مسایل در مورد گروههای شرکتکننده در جام ملتهای آسیا اطلاعات کسب کند.
این گوینده و تهیهکننده رادیو درباره نقش پژوهش در مستندسازی گفت: من به همراه مهدی زارعی پژوهش های این برنامه را به مدت سه ماه انجام دادیم که از منابع اینترنت، مقاله، کتاب و مصاحبه با افرادی که تجربه حضور در آن کشورها را داشتند، اطلاعات مورد نظر را بدست آوردم. پژوهش ستون خیمه مستند است و مستندساز در حوزه ساخت مستندهای رادیویی میتواند با پژوهش صحیح یک سوژه مناسب را دستمایه کار قرار دهد.
وی در پایان بیان کرد: من از سالهای دور مشغول ساخت مستندسازی هستم. مستند جزو قالبهای برنامهسازی در تراز علمی است و به نظرم برنامهساز برای ساخت مستند باید آموزش ببیند. این آموزش ها شامل پژوهش، موضوع، گویندگی و … میشود. در مجموع ما برای اینکه بخواهیم مستندساز خوبی باشیم نیازمند آموزش در این حوزه هستیم.
کد خبر 6087350 عطیه موذن