Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مسئولان استان و دانشگاه انتظار داریم در زمین بازی که برخی افراد سودجو و فرصت طلب طراحی کرده و اجرا می‌کنند، هوشیارانه عمل کنند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم

در روزهای اخیر شاهد اتفاقات تاسف باری در فضای دانشگاه بودیم که خاطر هر هموطنی را آزرده می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک توهین به افراد و اقوام غیر قابل قبول بوده و به هیچ وجه جایی برای تایید و حمایت برای هیچ کسی باقی نمی گذارد. اینکه یک دانشجو در فضای مجازی به یکی از اقوام میهن عزیزمان توهین کند مایه تاسف است. قوم لر یکی از اقوام قدیمی و پر افتخار در تاریخ این مرز و بوم و انقلاب اسلامی بوده و هست.

افتخاراتی مثل حضور مستمر در اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب و حضور قدرتمندانه در عملیات های جنگ تحمیلی مثل کربلای 4 و تقدیم کردن شهیدانی همچون شهید بروجردی و میرشاکی و .... و هم چنین در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام در سوریه و شهید رستمی مقدم و ... . بی شک این ها بخشی از کارنامه سبز مردم این خطه و مدال افتخاری بر سینه ی این مرز و بوم است.

بدون تردید همه اقوام ایران اسلامی از لر و ترک و بلوچ و عرب و فارس ترکمن و ... و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب به نعمت اسلام و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت برادر می باشیم و خطا و موفقیت هر عضوی از این خانواده ی بزرگ را خطا و موفقیت خود می دانیم.

در این بیانیه قصد توضیح نکاتی خدمت مردم شریف لرستان و مسئولین تصمیم گیرنده را داریم.

1- هر فردی مسئول رفتار و گفتار خود است و باید پاسخ گو باشد. قطعا این فرد هم باید به خاطر اشتباهی که کرده مجازات شود؛ اما نکته اینجاست که باید وضعیت روحی این شخص را نیز در نظر گرفت. ممکن است برای هر فردی این اتفاق پیش بیاید در یک دزدی تمام پس انداز و گوشی همراه خود را از دست بدهد. طبیعتا در این گونه موارد فردی که در یک شهر غریبه باشد تحت فشار روانی قرار می‌گیرد و ممکن است در حالت عصبانیت حرکت یا صحبت نا مناسب و ناشایستی از آن شخص سر بزند و بعد از فرو کش کردن عصبانیت آن شخص آرام و متوجه اشتباه خود شود.

۲. در اینگونه موارد جو زدگی و تصمیم عجولانه و قضاوت در حال عصبانیت اگر بدتر از اشتباه فرد خاطی نباشد، بهتر نیست و صد در صد با تعالیم اسلام و سیره‌ اهل بیت (علیهم السلام) در تضاد می‌باشد. امیدواریم در تصمیم گیری‌ها به این نکته توجه ویژه شود.
۳. روی صحبت ما در این مورد با مسئولین استان و دانشگاه است که انتظار می‌رود در این زمین بازی که برخی افراد سودجو و فرصت طلب طراحی کرده و اجرا می‌کنند و پیش می‌برند، هوشیارانه عمل کنند و بازی نخورند که مبادا آینده‌ یک دانشجوی جوان که برای خدمت به همین مردم ۷ سال تحصیل علم کرده و قرار است در لباس مقدس پزشکی به همین جامعه خدمت کند را به خطر بیندازند.
۴. نکته‌ بعدی در مورد اتفاقات درون دانشگاه است که به مراتب بدتر و قبیح‌تر و اولویت دار‌تر هستند. برای مثال توهین مستقیم به اهل بیت (علیهم السلام) و انکار وجود حضرت رقیه فرزند گرامی حضرت اباعبدالله الحسین (علیهما السلام) و تمسخر دسته‌های عزاداری در یک نشریه‌ سخیف که نهایتا فرد خاطی بدون هیچ محرومیتی و تعلیقی از دانشگاه فارغ التحصیل شد .... در مورد این اتفاق مسئولین با آرامش و خون سردی برخورد کردند و اگر پیگیری دانشجو‌های دغدغه‌مند و مذهبی نبود همین حکم حداقلی (لغو مجوز این نشریه‌ موهن) هم صادر نمی‌شد. هر چند این حکم هم از وزارت بهداشت ملغی شد.
آیا توهین به مقدسات و ارزش‌های یک قوم و مردم یک کشور بدتر از توهین یک فرد عصبانی به یک قوم نیست؟ آیا این دانشجو که متوجه اشتباه خود شده و بار‌ها عذرخواهی کرده (هم از طریق فضای مجازی و هم حضوری) مُحِق‌تر به بخشش یا تخفیف در حکم نیست؟ آیا اولویت دانشگاه و مراجع قضایی این مسئله است یا استفاده از افرادی که دارای پرونده‌ قضایی بودند در مناصب مختلف دانشگاه و استان؟
در آخر از تمام مردم عزیز این مرز و بوم درخواست می‌شود که یک بار دیگر الگویی برای دیگران باشند.

والعاقبه للمتقین

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۰۶۹ واحد رسیده و ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دکتر عباس شیراوژن با بیان این مطلب در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: این واحد‌ها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این ۲۶۹ آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل ۴۰ واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی با متراز ۴۵ تا ۷۰ متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال ۲۰ درصد به تعداد واحد‌های خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

دکتر شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه