Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@07:27:39 GMT

قالیباف: دولت توجهی به مستضعفان ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۱۰۴۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت باید مردم را بر اساس توانمندی‌های‌شان در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات کشور مشارکت دهد و کشور نباید توسط گروهی خاص اداره شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای بدر و خیبر، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه مشارکت مردم از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمد و لازمه سربلندی امروز کشور، مشارکت مردم در رفع مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: امروزه حوزه اقتصادی کشور دچار یک چالش و ضعف بزرگی بوده و تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی، مشارکت دادن مردم در امور کشور است؛ دولت باید در مشارکت دادن مردم در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی از هشت سال دفاع مقدس الگو گرفته و با مردم تعامل داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: تا قبل از ورود مردم در اداره جنگ، هیچ پیشرفتی حاصل نشده بود ولی با مشارکت و اداره مردمی در دفاع مقدس، پیروزی‌های بیشتری حاصل شد؛ متاسفانه امروزه عدم استفاده از مردم در اداره کشور و در دست گرفتن دولت توسط عده‎‌ای محدود باعث بروز مشکلات عدیده فرهنگی، اقتصادی و معیشتی شده و تنها راه برون‌رفت از چالش‌های پیش رو میدان دادن به مردم توسط دولت است.

قالیباف با بیان اینکه دولت کمترین توجهی به مستضعفان ندارد، یادآور شد: انقلاب ما انقلاب مستضعفان بوده و امروزه باید در ارج نهادن به مستضعفان جامعه اهتمام ویژه‌ای شود؛ کسانی که با چپاول پول مردم به درجه بهتری رسیده‌اند باید نگاه‌ها را عوض کرده و در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

این مسئول رمز پیروزی و موفقیت ایران در دفاع مقدس را سه ویژگی دانست و افزود: بدون تردید مدیریت مردمی جنگ، تقویت حس ایثار و شهادت طلبی و مشارکت در پرداخت هزینه با فدا کردن جان و مال خود در دفاع از کشور سه عامل موثر در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس است؛ امروز برای اداره امور کشور نیازمند تبیین فرهنگ ازخودگذشتگی هستیم و هرگز نباید اختلافات مانع از خدمت به مردم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید نگاه‌مان را از بیرون به سمت توان و قدرت مردم خود برگردانیم و اولویت را در دانش جوانان خود قرار دهیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف والای خود دو بال مردم و اسلام را ارج نهاده و در سایه حضور مردم در همه صحنه‌های کشور و در راستای حفظ حریم اسلام حرکت می‌کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد