Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور نمایش اقتدار موشکی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از ۳ موشک برد‌بلند در باغ موزه دفاع مقدس همدان پرده‌برداری شد. ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین پرده‌برداری از سامانه نمایشی موشکی برد بلند ظهر امروز با حضور سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار حسام نویسنده شاخص ادبیات پایداری در کشور، محمدناصر نیکبخت استاندار و خانواده‌های معزز شهدا در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در این آئین اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس به قدری وسیع است که اگر بخواهیم آن را موشکافی کنیم قطع به یقین اقرار می‌کنم که ورود به پهنای ارزش‌های دفاع مقدس را به شکلی که باید نداشتیم ولی امروزه باید قدم‌های خود را محکم‌تر برداریم.

مهدی ظفری با اشاره به لزوم  گفتمان سازی حوزه دفاع مقدس در جامعه عنوان کرد: باید گفتمان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم و این موارد روش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها ایجاد نماد و شاخص‌هایی در جامعه است که باید به عنوان سرمایه‌های نمادین مورد استفاده قرار گیرد.

ظفری اعلام کرد: موشک هایی که امروز رونمایی شد از جنس موشک‌هایی است که مرکز فکر و اندیشه‌ تکفیری‌ها را بر هم زده و در باغ موزه دفاع مقدس همدان قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید باب قدرت بازدارندگی و عوامل آن را در جامعه ترویج دهیم افزود: نشان دادن این قدرت صرفا این نیست که در مناطق صفر مرزی با دشمن بجنگیم بلکه برخی اوقات دشمنان را از اقداماتشان منصرف می‌کند و در این راستا نصب موشک‌ها نمادهایی از گفتمان‌سازی دفاع مقدس است که در این زمینه از سازمان هوا و فضا سپاسگزاریم.

مشخصات این موشک ها به شرح زیر است:

موشک قدر H

نوع موشک: زمین به زمین- دوربرد، ساخت جمهوری اسلامی ایران

 برد موشک: 1650 کیلومتر، وزن: موشک 17200کیلوگرم، وزن سرجنگی: 650 کیلوگرم، طول موشک: 16 متر، قطر موشک: 125سانتی متر، نوع پیشران: سوخت مایع و سقف پرواز 390 کیلومتر است.

این موشک از خانواده موشک‌های دوربرد شهاب است که توسط متخصصان صنعت دفاعی کشور طراحی و تولید شده و با بهره مندی از سامانه کمک ناوبری از دقت اصابت بالایی به هدف برخوردار است.

موشک شهاب 2

موشک بالستیک کوتاه برد، زمین به زمین، نوع پیشران: سوخت مایع و یک مرحله ای

طول 11.25 متر، قطر 88 سانتی متر، وزن 6400 کیلوگرم، وزن کلاهک 750 کیلوگرم

موشک تندر

موشک بالستیک، نوع موشک: زمین به زمین و کوتاه برد، دو مرحله ای، برد حدود 150 کیلومتر

گزارش از مریم رحیمیان انور

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مقاومت فلسطین باز هم شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرد.

بر این اساس گردان‌های «المجاهدین» از حمله موشکی خود به «ناحال عوز» و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.

منابع خبری ضمن تایید این خبر اعلام کردند که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «ایبیم» و «نیرعام» در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که این موشک‌ها از شمال نوار غزه شلیک شده‌اند. این منابع اذعان کردند که یکی از این موشک‌های شلیک‌شده به صورت مستقیم به یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» برخورد کرده و موجی از ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها در پی داشته است.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

پیش از این نیز مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین)، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی ۲۰۱ روز است نقاط مختلف نوار غزه را آماج حمله قرار داده است و ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه ایجاد کرده است. موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی با وجود این حجم از وحشی‌گری نتوانسته از قدرت مقاومت فلسطین بکاهد و آن را از میان ببرد.

کد خبر 6088071

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!