Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@18:29:49 GMT

احداث غسالخانه در بیمارستان‌های بزرگ شهر

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۲۱۲۹

احداث غسالخانه در بیمارستان‌های بزرگ شهر

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: سازمان فردوس‌ها متکفل یک امر شرعی در شهرداری است لذا شان فعالیت افراد در سازمان فردوس‌ها به خصوص افرادی که در آرامستان‌ها خدمت می‌کنند بسیار بالا است اما در بُعد اجتماعی کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: با توجه به این مهم به دنبال اجرای طرح سختی کار کارکنان در سازمان فردوس‌ها به خصوص آرامستان‌های شهر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی دامغانی ادامه داد: همچنین در سال جاری مصوبه‌ای برای افزایش 20 درصدی حقوقی پرسنل، تصویب و اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ادامه به مهم‌ترین اولویت‌های سازمان در سال آینده اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های سال آینده تکمیل سالن معراج آرامستان بهشت رضا(ع) است که در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: مقرر شده تا این سالن معراج تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در خصوص ایجاد راه دسترسی به آرامستان بهشت رضوان بیان کرد: آرامستان بهشت رضوان با 188 هکتار مساحت به منظور کاهش ترافیک آرامستان بهشت رضا(ع) و ایجاد خدمتی ماندگار برای افراد در غرب مشهد احداث شده اما مشکل عدم وجود راه دسترسی مناسب برای این آرامستان بود که برنامه‌ریزی شده به زودی راه دسترسی آن ایجاد و مسیر برای تردد شهروندان تسهیل شود.

مهدوی دامغانی همچنین از احداث غسالخانه در بیمارستان‌های بزرگ خبر داد و گفت: از آنجایی که 30 درصد اموات شهر مشهد از دو بیمارستان بزرگ امام رضا (ع) و قائم (عج) است لذا مقدمات احداث غسالخانه در این دو بیمارستان و دیگر بیمارستان‌های بزرگ شهر فراهم شده است.

تخفیف 40 درصدی کفن و دفن در آرامستان بهشت رضوان

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه‌های کفن و دفن بیان کرد: تعرفه‌های خدمات عمومی کفن و دفن در آرامستان بهشت رضا (ع) در سال جاری 808 هزار تومان است که در سال آینده با 10 درصد افزایش به 888 هزار تومان خواهد رسید.

مهدوی دامغانی ادامه داد: در حوزه خدمات اختصاصی نیز تعرفه در سال جاری یک میلیون و 363 هزار تومان است که سال آینده با 8 درصد افزایش و یک میلیون و 486 هزار تومان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در حال حاضر قبور دو طبقه در آرامستان بهشت رضا (ع) احداث شده که با تخفیف به شهروندان ارائه می‌شود.

وی در خصوص تعرفه‌های آرامستان بهشت رضوان نیز گفت: در حال حاضر مجموعه هزینه خدمات عمومی در آرامستان بهشت رضوان 40 درصد تخفیف دارد.

برای توسعه آرامستان بهشت رضا(ع) با آستان قدس به توافق نرسیدیم

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در خصوص توسعه آرامستان بهشت رضا (ع) ادامه داد: برای توسعه آرامستان بهشت رضا(ع) باید صاحبان زمین‌های زارعی به توافق برسیم و در مرحله بعد با آستان قدس توافق شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حق برخی از زمین‌های کشاورزی پرداخت شده اما هنوز نتوانستیم با آستان قدس رضوی به توافق برسیم؛ همچنین 185 هکتار از اراضی طرح توسعه بهشت رضا(ع) در قسمت شرقی که در اختیار کشاورزان است فریز شده است.

فوت روزانه 50 نفر در شهر مشهد

مهدوی دامغانی همچنین در ادامه به آمار متوفیان سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری 19 هزار 836 نفر فوت در مشهد فوت کردند که 11 هزار نفر از این تعداد در بهشت رضا (ع) دفن شده‌اند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: از این تعداد 4 هزار و 117 نفر زن و 5 هزار و 890 نفر مرد طی سال جاری در مشهد فوت و در آرامستان بهشت رضا (ع) دفن شده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین طی سال جاری 221 نفر در آرامستان بهشت رضوان به خاک سپرده شدند که 73 نفر از این تعداد زن و 148 نفر مرد هستند.

مهدوی دامغانی گفت: در سال جاری 332 نفر در آرامستان بهشت جوادالائمه (ع) دفن شدند که 148 نفر زن و 184 نفر مرد هستند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در آمار کلی ارائه شده 6320 متوفی نیز از شهر مشهد به سایر شهرها برای تدفین اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه در مشهد 50 نفر فوت می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین علل فوت مربوط به بیماری‌های سیستم گردش خون با 30 درصد، اختلالات خاص بعد از دوره تولد با 15 درصد، سرطان‌ها با 13 درصد، بیماری‌های عفونی و سیستم تنفسی هر دو با 7 درصد و حوادث جاده‌ای با 3 درصد به ترتیب بیشترین علل فوت در شهر مشهد است.

مهدوی دامغانی گفت: همچنین بیشترین رده سنی فوت با 14 درصد بین 80 تا 84 سال است.

برگزاری جشنواره عکس نوروزی

وی همچنین از برگزاری فراخوان طرح جهادی رنگ‌آمیزی مزار شهدا خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون 780 نفر ساعت در قالب 15 گروه جهادی در این طرح شرکت کردند که مقرر شده طرح دائمی شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین در نوروز 97 جشنواره عکس نوروز در آرامستان بهشت رضا (ع) در دو بخش نوروز با شهدا و بخش آزاد برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • ویدیو/ اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد